پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سید مصطفی رضوی

حوزه/ مدیر مرکز قرآن و عترت حوزه های علمیه از شرکت ۷ هزار نفر در مرحله استانی این مسابقات خبرداد.

حجتالاسلام مصطفی رضوی در گفت وگو با خبرگزاری «حوزه» گفت: مرحله اول ثبت نام هفتمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه، از نیمه اول سال جاری در استان های مختلف برگزار شد.

وی افزود: پس از ثبت نام اولین، هفت هزار شرکت کننده از استان های مختلف در رشته های مختلف ثبت نام کردند و در بخش مدرسه ای و استانی به رقابت پرداختند.

مدیر دفتر قرآن و عترت حوزه های علمیه بیان کرد: طلاب در این مسابقات در رشته های تفسیر حفظ و معارف حدیث، حفظ موضوعی، معارف قرآن، حفظ 1، 5، 20 و کل قرآن کریم، ترتیل، تحقیق، اذان، دعاخوانی و تبلیغ قرآن محور، به رقابت پرداختند.

وی گفت: اولین دوره این مسابقات در سال 88 و با حضور 700 نفر برگزار شد؛ در این سالها استان های قم، البرز و همدان بود میزبان این مسابقات بوده اند و امسال نیز این مسابقات در مشهد اردهال برگزار می شود.

حجت الاسلام رضوی بیان کرد: 40 نفر از حوزه علمیه قم به مسابقات ملی قرآن وحدیث حوزه راه پیدا کردهاند که در این مسابقات در دو روز به رقابت می‏پردازند.

وی گفت: شرکت کنندگان در این مسابقات امروز عازم مشهد اردهال میشوند و سپس از پنجشنبه و پس از مراسم افتتاحیه که با حضور آیت الله امامی کاشانی برگزار می شود رقابت خود را آغاز خواهند کرد.

حجت الاسلام رضوی  تصریح کرد: مراسم اختتامیه این مسابقات نیز با حضور آیت الله اعرافی و مدیران عالی حوزه های علمیه در روز شنبه 15آبان ماه برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha