سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تصاویر/ راهپیمایی ۱۳ آبان

حوزه/ حجت‌الاسلام مهدی‌زاده گفت: مردم ایران با تبعیت از رهبر معظم انقلاب همواره استکبار ستیزی را جزو اولویت‌های خود می‌دانند و هرگز با آمریکا که دشمن اسلام و انسانیت است، سازش نخواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسین مهدی زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با گرامیداشت روز 13 آبان، ابزار تحقیر و تسلط بر دیگران را از ویژگی‌های استکبار دانست و اظهار داشت: خداوند در آیه شریفه از لسان فرعون می‌فرماید «أناَ رَبُّکُمْ الأعْلی». یعنی فرعون آنچنان در تکبر و غرور غرق شده بود که خطاب به امت خود می‌گفت؛ من خدای برتر و بالاتر شما هستم. و با تحقیر و پست شمردن ملت خود، سلطه خود به آن ها را تداوم می‌بخشید.

وی با تاکید بر اینکه استکبار ستیزی در قرآن کریم به صراحت بیان شده است، افزود: حضرت موسی(ع) از طرف خداوند متعال مأمور شد به همراه برادرش هارون به مصاف مبارزه با استکبار برود، و ضرورت استکبار ستیزی را بر مردم تبیین کند تا آن‌ها را بر علیه مستکبر زمان یعنی فرعون بسیج کند.

مدیر مدرسه امام محمدباقر(ع) بیان اینکه استکبار ستیزی از اولیّات انقلاب اسلامی است، گفت: قیام مردم ایران به رهبری حضرت امام(ره) در سال 57 و پیروزی انقلاب اسلامی، و حماسه 13 آبان در سال 58 و روز تسخیر لانه جاسوی آمریکا که امام آن را انقلاب دوم نامید، نمونه‌هایی از مبارزات جبهه حق بر علیه مستکبر و فرعون زمان آمریکای جنایتکار بود.

 حجت‌الاسلام مهدی‌زاده ادامه داد: حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری در طول همه سال‌های گذشته تا به امروز استکبار جهانی به رهبری آمریکا را بزرگترین دشمن اسلام و انسانیت می‌دانند، از این رو مبارزه با مستکبرین تا نابودی همه آن‌ها بر همه ملت‌های دنیا امری واجب و لازم است.

وی با بیان اینکه در معارف دینی به موضوع مبارزه با استکبار تاکید فراوان شده است، گفت: الحمدلله با هوشیاری مردم در تبعیت از ولایت فقیه، و به برکت خون شهدا و با رهنمودهای مدبرانه مقام معظم رهبری خط مبارزه با استکبار با قدرت و اقتدار همچنان زنده و استوار است.

مدیر مدرسه امام محمدباقر(ع) ادامه داد: به فضل خداوند متعال و با پشتوانه معارف اهل بیت(علیهم‌السلام) دو عامل مهم؛ یعنی وجود رهبری آگاه، هوشمند، مجتهد و عالم به زمان و نیز هوشیاری، متانت و بصیرت ملت مجاهد ایران باعث شده تا کشور ایران به عنوان تنها کشور مستقل، انقلابی و مذهبی در جهان هیچگاه تسلیم زیاده‌خواهی‌های استکبار جهانی نشده و در همه عرصه‌ها آن‌ها را به زانو دربیاورد.

وی با بیان اینکه مردم ایران با وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی همچنان پشتیبان انقلاب اسلامی خواهند بود، اظهار داشت: شاهد بر این ادعا حضور میلیونی و پرشور ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن، روز قدس و روز 13 آبان می‌باشد که با حضور خود استکبار را تحقیر و ناامید می‌کنند.

حجت‌الاسلام مهدی‌زاده در پایان با اشاره به اینکه یکی از مهمترین محورهای نهضت حضرت امام خمینی(ره) استکبارستیزی بود، گفت: امام(ره) قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توجه ویژه‌ای به این موضوع داشتند. بر این اساس انقلاب اسلامی برای مستضعفین جهان حامل این پیام یعنی استکبارستیزی بود، و به آنان فهماند که نباید تسلیم زیاده‌خواهی‌ها و ظلم‌های استکبار شوند. 42/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha