پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
 قاسم الهی صدر شیرازی

حوزه/ مدیر مدرسه شهید دستغیب شیراز با تاکید بر اهمیت فعالیت های فرهنگی از روحانیون و طلاب به عنوان طلایه داران این عرصه یاد کرد.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام قاسم الهی صدر شیرازی، مدیر مدرسه علمیه شهید دستغیب شیراز در نشست"بررسی راهکارهای مدیران فرهنگی" که با حضور حوزویان، فعالان فرهنگی و مبلغین در این مدرسه برگزار شد، اظهار داشت: حرکت های فرهنگی و دینی دارای دو جنبه ظاهر و باطن و قلب و قالب می باشند، همچنان که قرآن دارای معنای ظاهری و باطنی است.

وی افزود: در مدیریت خرد و کلان فرهنگی نگاه ترکیبی و توامان به این دو جنبه، نگاهی حکیمانه و خردمندانه بوده و نتایج اقدامات فرهنگی را ماندگار و سریع و موثر می نماید. البته از بین این دو جنبه، تقدم و اولویت با محتوا و قلب امور فرهنگی است و غفلت از آن خسارت های بزرگی را به دنبال خواهد داشت.

مدیر مدرسه علمیه شهید دستغیب شیراز ادامه داد: امروزه باید مباحث مدیریت فرهنگی را در موضوع محتوای فعالیت های فرهنگی و اصول و ضوابط لازم الاجرا در نظر داشت تا بتوان به اهداف رسید.                        

برپایه این گزارش، در این نشست، حاضرین با مهارت های ده‌گانه مدیریت فرهنگی برای تحول و توسعه فرهنگی اعم از تنوع، رهبری، هوش، استراتژیک، کسب و کار، مدیریت جهانی شدن در بعد ملی، تحلیل، انسجام سازی و تکنولوژی فرهنگی توسط متخصصین و مشاورین این امر آشنا شدند.

 

انتهای پیام 313/44

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha