پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
جت الاسلام و المسلمین صفایی بوشهری  در نشست با  پرویز فتاح

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری گفت: وجود فقر فرهنگی در جوامع مشکلاتی ایجاد می‌کند که در این راستا نهادینه شدن فرهنگ دینی برای رفع فقر فرهنگی از تاکیدات است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام و المسلمین صفایی بوشهری امروز در نشستی با  پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با گرامیداشت 13 آبان این روز را نقش مهمی در استکبار ستیزی ملت ایران دانستند و اظهار داشت: استکبار ستیزی جوهره انقلاب اسلامی است و تا نابودی کامل استکبار جهانی این مبارزه ادامه دارد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، رفع فقر و محرومیت یکی از رسالت‌های مهم کمیته امداد دانست و تصریح کرد: وجود فقر در جامعه به همراه خود ناهنجاری‌ها و آسیب‌های فراوانی به دنبال دارد که سبب متوقف شدن جوامع در فضای خود می‌شود.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر ترویج فرهنگ فقرزدایی به ویژه رفع فقر فرهنگی، گفت: وجود فقر فرهنگی در جوامع مشکلاتی ایجاد می‌کند که در این راستا نهادینه شدن فرهنگ و آموزه های  دینی برای رفع فقر فرهنگی از تاکیدات است.

حجت الاسلام و المسلمین صفایی بوشهری با قدردانی از تلاش‌های کمیته امداد در رفع فقر در جامعه تصریح کرد: کمیته امداد از زمان تاسیس تاکنون در رفع محرومیت خدمات قابل توجهی داشته است که در راستای رفع فقر فرهنگی باید تلاش بیشتری شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه تا رسیدن به نقطه آرمانی فاصله بسیاری داریم خاطر نشان کرد: راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه امداد در راستای توسعه فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی امری مهم و در خور تحسین در کمیته امداد است.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر توانمند سازی مددجویان در تامین معیشت  از دست رنج و فعالیت‌های اقتصادی خودشان افزود: اجرای طرح‌های خودکفایی اقتصادی و معیشتی خانواده‌های مددجو در اولویت برنامه‌های کمیته امداد باید قرار بگیرد تا بتوانند از دست رنج خود تامین درآمد شوند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر ایجاد یک تیم کارشناسی برای ایجاد صنایع پایین دستی در راستای اشتغال مددجویان گفت: اگر این بسته بر اساس سیاست‌های راهبردی تدوین و اجرایی شود قدم بزرگی در خودکفایی مددجویان استان بوشهر برداشته شده است.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر توجه به اجرای طرح‌های اقتصاد کرانه‌ای تصریح کرد: یکی از ظرفیت‌های مهم  استان بوشهر ساحلی بودن آن است که باید از این ظرفیت در تدوین و اجرای طرح‌های اقتصاد کرانه‌ای استفاده شود.

حجت الاسلام و المسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه مردم استان بوشهر نقش مهمی در رسیدگی به نیازمندان دارند گفت: مردم استان بوشهر  تحت پوشش قرار گرفتن  نهادهای حمایتی یک فرصت نمی‌دانند بلکه رسیدگی به مددجویان یک کار ارزشمند تلقی می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به افزایش درآمدهای زکات در استان بوشهر بیان داشت: پرداخت‌های زکات در استان بوشهر امسال به 25 میلیارد ریال رسید که بر اساس افق چشم‌انداز 1404 این رقم به 2 برابر افزایش می‌یابد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha