شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بانوان طلبه

حوزه / معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان لرستان از تحصیل قریب به هزار و ۳۰۰ طلبه خواهر در سطوح ۲ و ۳ حوزه در ۱۴ مدرسه علمیه خواهران این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد؛ اکرم مهرابی، ظهر امروز در نشست معاونان آموزش مدارس علمیه خواهران لرستان که در مدیریت حوزه خواهران استان برگزار شد با اشاره به اینکه کادر علمی آموزشی مدارس باید در امور آموزشی کوشا و دلسوز باشند گفت: توجه به ایجاد و تقویت انجمن های علمی از وظایف معاونان آموزش مدارس است که در این خصوص باید برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد افزایش و انگیزه در بین طلاب به منظور شرکت در المپیادهای علمی نیز باید با برنامه ریزی هدفمند در مدارس علمیه صورت گیرد، تصریح کرد:برنامه ریزی طلاب و مبلغان خواهر برای جذب حداکثری پذیرش طلبه در سال ۹۶ نیز از دیگر برنامه های کاربردی آموزش حوزه است که باید تلاش شود با تبلیغات گسترده شاهد افزایش خواهران متقاضی در مدارس علمیه باشیم.

ضرورت توجه به برنامه های قرآنی

 سمیه عزیزی معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان لرستان نیز در این نشست با اشاره به اینکه مدارس علمیه باید برگزاری برنامه های قرآنی و همچنین کارگاه های فن خطابه را بصورت ویژه، در راس برنامه های آموزشی فرهنگی خود قرار دهند، اظهار داشت: اساتید نیز باید برگزاری مباحث اخلاقی را در برنامه روزانه خود لحاظ کنند.

لزوم توانمندسازی پژوهشی طلاب

زهرا صالحی، معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان لرستان  هم با اشاره به اینکه توجه به تحقیق و پژوهش در مدارس موجب افزایش رقابت علمی در بین طلاب خواهد شد، گفت: معاونان پژوهشی باید طلاب را از نظر علمی برای شرکت در رقابت ها و جشنواره ها آماده نمایند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha