شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 حجت الاسلام مهدی اسماعیلی-معاون پژوهش حوزه کاشان

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه کاشان، از فعالیت طلاب زباندان کاشانی در اماکن تاریخی خبرداد.

 حجت الاسلام مهدی اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان با بیان اینکه سال گذشته، طلاب حوزه علمیه کاشان 80 ساعت جلسه آموزشی گذراندند گفت :  این دوره های آموزشی طلاب را در تدریس توانمند کرده و بر توانمندی آنها می افزاید.

وی، توزیع کتاب های پنج جلدی احکام بین طلاب در مدارس به منظور تقویت بنیه علمی، برگزاری جشنواره علامه حلی و آل یاسین،  آموزش کتابداری  ونرم افزاری را ازمهمترین اقدامات این معاونت  برشمرد ویادآورشد : با توجه به اینکه سال گذشته  213 اثر به جشنواره علامه  حلی فرستادیم، امسال  مقررشد این جشنواره را خود حوزه علمیه کاشان برگزارکند .

این محقق حوزوی  یادآورشد شد : با توجه به هماهنگی هایی که به عمل آمده ، دریافت مقالات این جشنواره به عهده حوزه علمیه کاشان گذارده شده است ، ضمن اینکه جشنواره علامه حلی نیز امسال درمرحله تبلیغات ونصب پوستر می باشد .

معاون پژوهش وبین الملل حوزه علمیه منطقه کاشان ، در ادامه  حیطه کاری مدارس علمیه را در دو بخش  آموزش و پژوهش  به صورت توامان دانست و گفت : امروز با توجه به سیاست های این حوزه و برنامه هایی که در حال انجام است،این حوزه  پرورش دهنده استاد شده که از ظرفیت آنها بهره می برد.

حجت الاسلام اسماعیلی در پایان با اشاره به استفاده ازطلبه های زبان دان بومی درمکان های تاریخی کاشان با برنامه های حمایتی وآموزشی یاد آورشد: تاکنون شش مدرسه علمیه کاشان طلبه های زبان دان خود را معرفی کرده اند

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha