پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 397946
۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷
سید اسماعیل قوامی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه قوام شیراز، از برگزاری همایش ۳ روزه " کارکرد مسجد در جامعه اسلامی" با حضور طلاب و مبلغین این مدرسه خبر داد.

حجت الاسلام سید اسماعیل قوامی، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»در شیراز با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن شهادت حضرت رقیه(س)، گفت: به منظور آشنایی مبلغین اعزامی و حوزویان مدرسه علمیه قوام شیراز با چگونگی کاربرد مسجدها و مکان هایی که کارخانه ای می باشند، برای ساخت انسان ها در جوامع اسلامی و الهی، همایش "کارکرد مسجد در جامعه " ویژه طلاب و مبلغین اعزامی به مساجد به عنوان امام جماعت، از یکشنبه 16 آبانماه به مدت 3 روز در این مدرسه برگزار می شود.

وی افزود: طلاب و مبلغین شرکت کننده در این همایش با معنای جامعه اسلامی، ماهیت آن، جامعه الهی و اسلامی، نقش مساجد در پیشرفت جامعه، کارکرد مسجد در هدایت و رهبری افراد در جامعه آشنا می شوند.

مدیر مدرسه علمیه قوام شیراز با توجه به سخنان بزرگان، افزود: در جامعه اسلامی که افراد کثیری در آن زندگی می کنند قطعا همه چیز از آن خدا است و باید به این توجه داشت که که نماز جماعت و خطبه ای که در آن قرائت می شود با نواختن و سرود میدان جنگ برابر است و هیچ تفاوتی ندارد.

حجت الاسلام سید اسماعیل قوامی ادامه داد: امروزه مساجد و محافلی مثال حسینیه ها و ... نقش بسیار مهمی در ساخت و ساز زندگانی انسانها دارند که مسئولیت هدایت آن به عهده روحانیون و ائمه جماعات آن می باشد.

وی گخاطرنشان کرد: مدرسه علمیه قوام شیراز، در فواصل و مناسبت های مذهبی مختلف با اعزام مبلغین بعنوان امام جماعت، مربی حلقه های تربیتی و صالحین و ... به انجام فعایت می پردازند، لذا با برگزاری این همایش 6 ساعته با کارکردها و ترفندها بیشتر آشنا می شوند.

استاد حوزه شیراز در پایان گفت: مساجد چون محل تجمع و حضور نوجوانان و جوانان می باشد، طلاب دوره دیده در این همایش می توانند به سادگی دعوت خود را مطرح نمایند و در ادامه یک مجمعی را به وجود بیاورند و در نهایت یک جبهه در مقابل جبهه کفر ایجاد کنند، لذا این جبهه با رهبری حوزویان آموزش دیده و با مبارزه مسلمانان استوار، مومن، معتقد و نافذالقلب در مساجد دارای نتایج خوبی می شوند ونقشه های دشمنان را پایمال می کنند.

انتهای پیام 313/44

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha