شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین علی پروانه

حوزه / مدير جذب و سازماندهي معاونت فرهنگي بعثـه‌‌ مقام معظم رهبري از فعالیت بیش از هزار مبلغ در ایام اربعین در کشور عراق خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از بوشهر، حجت الاسلام و المسلمین علی پروانه امروز در جمع خبرنگاران گفت: ستاد اربعین سال گذشته پس از فاجعه منا و اتفاق تلخی که رخ داد با درخواست رئیس جمهور به دولت واگذار شد و زیر نظر وزارت کشور قرار گرفت.

مدير جذب و سازماندهي معاونت فرهنگي بعثـه‌‌ مقام معظم رهبري افزود: در ستاد اربعین 14 کمیته فعال است که کمیته آموزش و فرهنگی آن به عهده بعثه رهبری است و در همین کمیته تعداد 10 کارگروه با چهار شورا و یک اتاق فکر تشکیل شده که همگی اعضای آن مسؤولان فرهنگی و سیاسی فعال هستند.

وی با بیان اینکه در هر مرکز استان کمیته فرهنگی استان  فعال شده است ادامه داد: در برخی از استان هایی که بعثه رهبری نداریم مسئولیت آن به سازمان تبلیغات اسلامی آن استان سپرده شده و الحمدلله کارهای خوبی در این راستا انجام شده است.

حجت الاسلام و المسلمین پروانه یکی از سیاست های کمیته آموزش و فرهنگی ستاد اربعین را آموزش زائران عنوان کرد و گفت: در این راه با کمک از ائمه جماعات به عنوان یاوران معنوی این حرکت زائران را نسبت به برخی مسائل در این سفر معنوی آموزش و توجیه کرده ایم.

 مدیر جذب و ساماندهی بعثه مقام معظم رهبری با بیان اینکه در ایام اربعین 12 سخنران و 12 مداح شاخص کشور به این حرکت معنوی اعزام می شوند خاطرنشان کرد: این سخنرانان و مداحان روزانه و شبانه در برخی موکب های نجف و کربلا به اجرای مراسم می پردازند.

وی از اعزام هزار و 100 مبلغ در ایام اربعین به کشور عراق خبر داد و گفت: با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه این تعداد مبلغ ساماندهی شده اند، همچنین طلابی از جامعۀ المصطفی که به زبان های دیگر آشنایی دارند و همچنین تعدادی راوی به عراق برای پاسخگویی به زوار اعزام خواهند شد.

مدیر جذب و ساماندهی بعثه مقام معظم رهبری در ادامه  استان بوشهر را یکی از استان هایی دانست که با کمبود روحانی و مداح مواجه است و گفت:  به همین منظور روز 13 آذر ماه از طریق سایت مدیریت و جذب رهبری ثبت نامی خواهیم داشت که طلابی که توانسته اند پایه هفت حوزوی را به اتمام برسانند می توانند ثبت نام و در آزمون شرکت کنند؛ روز برگزاری آزمون نیز 19 آبان خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha