شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
طلاب

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: هم اکنون در خوشبینانه ترین شرایط، ۳۰۰ مبلغ در استان وجود دارد و با توجه به وجود دو هزار و ۸۰۰ روستا در آذربایجان غربی، با کمبود دو هزار و ۵۰۰ مبلغ دینی مواجه هستیم.

حجت الاسلام حیدر عباسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با تاکید بر اینکه مشکل کمبود مبلغ دینی در استان یک مسئله زیربنایی است، اظهار داشت: متاسفانه این مشکل به راحتی قابل حل نیست.

معون تبلیغ حوزه علمیه آذربایجان غربی افزود: هم اکنون در خوشبینانه ترین شرایط، 300 مبلغ در استان وجود دارد و با توجه به وجود دو هزار و 800 روستا در آذربایجان غربی، با کمبود دو هزار و 500 مبلغ دینی مواجه هستیم.

وی ا ابراز تاسف از اینکه حتی در مساجد و حسینیه های شهری استان نیز کمبود روحانی وجود دارد، تصریح کرد: بی شک مشکل موجود در نبود رویکردهای مشخص در عرصه تبلیغ است، چراکه بسیاری از روحانیان عرصه تبلیغ مجبورند برای گذران زندگی خویش، فعالیت های دیگری نیز انجام دهند.

حجت الاسلام عباسی بیان داشت: نتیجه نبود زیرساخت های کارآمد در عرصه تبلیغ مسائل دینی، در فرع قرار گرفتن این مهم و اولویت فعالیت روحانیان در بخش های دیگری نمود می یابد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه آذربایجان غربی افزود: در طرح هجرت، 90 مبلغ در روستاهای استان ساکن بوده و متعهد به خدمت در روستاها هستند، این در حالی است که به دلیل نبود امکانات زیربنایی مجبورند با حقوق ناچیز همراه خانواده های خود در روستا زندگی کرده و از لحاظ معیشتی به سختی گذران زندگی کنند.

حجت الاسلام عباسی به فعالیت های دشمنان در سست کردن باورهای دینی جوانان اشاره کرد و اذعان داشت: در چنین شرایط حساسی که دشمن در عرضه تبلیغ ضد دین فعالیت های بسیاری انجام می دهد ما نیز بایستی با تقویت جبهه های اعتقادی و آموزه های دینی و همانند دوران دفاع مقدس با توطئه های دشمنان مبارزه کنیم.

وی با بیان اینکه روحانیان آماده همکاری با تمامی دستگاه های فرهنگی و دولتی هستند، اظهار داشت: همکاری 40 نفر روحانی در زمینه لزوم صرفه جویی در مصرف آب با ستاد احیای دریاچه ارومیه نشان از گیرایی و نفوذ سخن مبلغین دینی به طور محسوسی در جامعه شد.

معاون تبلیغ حوزه آذربایجان غربی تصریح کرد: با توجه به مقبولیت روحانیان و طلاب در جامعه، مردم از آنها حرف شنوی بیشتری داشته و با توجه به اینکه هم اکنون در مسائل اجتماعی، جوانان درگیر اعتیاد و قرص های روان گردان هستند، می توان با تبلیغ و تشریح مضررات آن در جامعه، مردم را آگاه کرده و از پیش روی این بلای خانمان سوز جلوگیری کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha