جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام مقیسه کلاردشت

حوزه/ تمسک جستن به برنامه‌ها و مجالس امام حسین(ع) انسان را از بسیاری آسیب‌ها مصون نگه داشته و ضریب آسیب‌پذیری انسان را در مقابل با مشکلات کاهش می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مازندران، حجت الاسلام مقیسه، امام جمعه شهرستان کلاردشت در نشست علمی ، پژوهشی « نقش فرهنگ عاشورا در جلوگیری از تهاجم فرهنگی در عصر انتظار » در مدرسه علمیه الزهرا (س) کلاردشت، با اشاره به نقش فرهنگ عاشورای حسینی در مقابله با تهاجم فرهنگی، بیان کرد: ترویج معروف‌ها و مبارزه با منکرات، شناخت راه و فرهنگ عاشورای حسینی است که این فرهنگ نقش مهمی در مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن دارد.

این پژوهشگر حوزوی ادامه داد: مجالس و محافل عزاداری ماه محرم، نقش مهمی در تقویت معرفت‌افزایی و بصیرت‌افزایی افراد دارد و تعظیم این ماه انسان را به مسیر الهی سوق می‌دهد

وی افزود: تمسک جستن به برنامه‌ها و مجالس امام حسین(ع) انسان را از بسیاری آسیب‌ها مصون نگه داشته و ضریب آسیب‌پذیری انسان را در مقابل با مشکلات  کاهش داده و در برابر انواع بلایا ایمن‌تر می‌سازد.

امام جمعه کلاردشت با بیان اینکه عاشورای حسینی با اسلام پیوند ناگسستنی دارد، اعلام کرد: اسلام شناسی بدون عاشورای حسینی محال است؛ زیرا عاشورا از شعائر مهم اسلامی و دینی است.

وی تاکید کرد: هدف جنگ نرم دشمن صدمه زدن به کانون گرم خانواده و دین و دیانت جوانان است که در این راستا نیاز است فرزندان خانواده‌ها حسینی تربیت شوند.

حجت الاسلام مقیسه گفت: حادثه عاشورا نمایشگاه رذایل و بدی‌ها در اردوگاه یزیدیان و فضائل و خوبی‌ها و شایستگی در اردوگاه حسینیان است که باید از این نمایشگاه و اردوگاه‌ها درس آموخت.

وی خاطر نشان کرد: استکبارستیزی امام حسین(ع) نمونه بارز نهی ازمنکراست وفرهنگ مردانگی، شجاعت، مروت، بندگی و اخلاص در فرهنگ عاشورا نهفته است که باید در جامعه به این فرهنگ توجه جدی شود،

امام جمعه کلاردشت تصریح کرد: در شرائط کنونی که امنیت اعتقادی و اخلاقی جامعه مورد هدف قرار گرفته و دشمن با جنگ نرم امنیت اجتماعی جامعه را بر هم زده لازم است با تقویت بنیه دینی و عاشورایی در مقابل این جنگ ایستادگی شود.

انتهای پیام313/48

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha