پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 398968
۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵
شوقی علام و پاپ فرانسیس

حوزه/ پاپ فرانسیس در دیدار با مفتی مصر از مردم مصر تجلیل کرد و مصر را از کشورهای مهم منطقه قلمداد نمود که می تواند نقش مهمی در تقویت همکاری های دینی داشته باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ شوقی علام مفتی مصر که در یک سفر رسمی به واتیکان رفته،  در آغاز سفر خود با پاپ فرانسیس پاپ واتیکان دیدار کرد و در این دیدار از تلاش های وی برای نشر صلح و دوستی در جهان تقدیر کرد و بر اهمیت تقویت همکاری رهبران دینی جهان برای حل بحران های بین المللی تاکیدنمود.

پاپ فرانسیس نیز در این دیدار از مردم مصر تجلیل کرد و مصر را از کشورهای مهم منطقه قلمداد نمود که می تواند نقش مهمی در تقویت همکاری های دینی میان واتیکان و نهاد دینی مصر داشته باشد.

در ادامه این دیدار شوقی علام ضمن تاکید بر ضرورت تمرکز بر نقاط اشتراک میان ادیان گفت: پیروان ادیان مختلف باید این نقاط اشتراک را بشناسند و بدانند که مهربانی و صلح به عنوان ارزش های دینی می توانند آتش بسیاری از درگیری ها را خاموش سازند.

وی افزود: جهان امروز نیازمند گفتگوی حقیقی بر اساس احترام به دیگران است؛ گفتگویی که تمام اطراف آن محترم باشند و قصد افروختن آتش کینه و دشمنی و تحمیل خود به دیگران را نداشته باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha