شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
پژوهش

حوزه/ معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا(س) کلاردشت گفت: پژوهش یکی از محورهای مهمی است که ضامن پیشرفت و توسعه پایدار در هر کشور به شمار می‌آید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، خانم شاه بهرامی، معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا(س) کلاردشت در نشست "دانش افزایی پژوهش"، تحقیق و پژوهش را در تحقق اهداف جامعه اسلامی ضروری برشمرد و بیان کرد: در دنیای امروز، دانایی یکی از محور‌ها و شاخص‌های اصلی پیشرفت و تعالی هر جامعه به شمار می‌رود.

وی افزود: سنجش سطح دانایی، به میزان تولید و مصرف اطلاعات و گسترش دانایی به دسترسی سریع و آسان به منابع علمی موثق وابسته است.

شاه بهرامی با اشاره به این که معلومات یا با مطالعه منابع اطلاعاتی موجود و یا بنا به پژوهش‌هایی که خود انجام می‌دهیم، به دست می‌آید، ابرازداشت: نوع و سطح فعالیت‌های پژوهشی، یکی از شاخص‌های اصلی توسعه و پیشرفت محسوب می‌شود؛ همچنین  موفقیت در تمام فعالیت‌های مربوط به توسعه صنایع، کشاورزی، خدمات و... به نوعی به گسترش فعالیت‌های پژوهشی بستگی دارد.

وی خاطر نشان کرد: پژوهش یکی از محورهای مهمی است که ضامن پیشرفت و توسعه پایدار در هر کشور به شمار می‌آید و اگر پژوهشی صورت نگیرد، دانش بشری افزایش نیافته و دچار سکون و رکود خواهد شد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا(س) کلاردشت تاکید کرد: بدون انجام پژوهش، امور آموزشی نیز از پویایی و نشاط لازم نیز برخوردار نخواهد بود. همه آنچه به عنوان پیشرفت علوم در دوره‌های گوناگون تاریخ صورت گرفته، حاصل تلاش افرادی است که در کار خود رویکردی پژوهشی داشته‌اند و ذهن پرسشگرشان همواره محرکی برای فعالیت‌های پژوهشی آنان بوده است.

انتهای پیام313/48

                       

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha