پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 399022
۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴
مدرسه علمیه الزهرا(س)

حوزه/ مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان قاین در سال ۱۳۷۳ تاسیس و هم اکنون در سطوح یک و دو به تربیت بانوان طلبه می پردازند.

جعفری پور، مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) قاین در گفتگو با خبرنگار"«حوزه»" در بیرجند با اشاره به تاسیس این مدرسه در سال 1373، اظهار کرد: در حال حاضر این مدرسه تبدیل به حوزه سفیران شده و سطح یک و دو در آن تدریس می شود.

مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) قاین، با اشاره به کمبود طلبه خواهر در شهرستان ها، تصریح کرد: در سال تحصیلی جاری، 26 نفرپذیرش طلبه داشته ایم که عمدتا از روستاهای مجاور قاین بوده اند، البته با تبلیغ و اطلاع رسانی می توان زمینه حضور خواهران علاقمند را گسترش داد.

وی با بیان این که یکی از اهداف مهم تاسیس حوزه های علمیه خواهران، نیاز روز افزون جامعه به خواهران حوزوی است، یادآور شد: تاکنون حدود 62 نفر از این مدرسه فارغ التحصیل شده اند و هم اکنون به تبلیغ مکتب اهل بیت(ع) می پردازند.

جعفری پورادامه داد: علاوه بر برنامه هایی که از سوی مرکز برای حوزه علمیه خواهران تعیین می  گردد، طلاب این مدرسه در امر"تبلیغ" در روستاهای خویش منشا خیر و برکت هستند.

مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) قاین با اشاره به این که تعداد 12 طلبه این مدرسه، در کنار تحصیل به عنوان مشاوران مذهبی به فعالیت می پردازند، گفت: بعضی از خواهران طلبه نیز به عنوان مربی و سرمربی حلقه های صالحین در دبیرستان ها و دانشگاه های شهرستان فعالیت دارند.

وی با اشاره به این که برنامه های خوبی برای خواهران سطح شهرستان توسط حوزه علمیه خواهران قاین در دست اجراست، افزود: با مشاوره به مادران در مدارس زمینه حضور نخبه های علمی دانش آموزی را برای وارد به حوزه های علمیه فراهم کرده تا سفیران هدایت در مناطق افزایش یابد.

جعفری پور در خصوص بحث ادامه تحصیل خواهران طلبه نیز گفت: اکثر خواهران طلبه بعد از اتمام سطح دو، سطح سه را به صورت غیر حضوری می گذرانند. همچنین ادامه تحصیل حدود 80 درصد خواهران طلبه پس از ازدواج و تشکیل زندگی، به صورت غیر حضوری است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha