پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بطحائیان

حوزه/ حجت الاسلام بطحائیان با اشاره به فرصت طلبی دشمن از همایش میلیونی در جهت اختلاف افکنی و بروز تفرقه بین شیعه و سنی، گفت: مسلمانان با آگاهی و بصیرت و احترام به عقاید دیگر مسلمانان نگذارند دشمن به مقاصد شوم خود برسد.

حجت الاسلام سید سعید بطحائیان استاد حوزه علمیه همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان در رابطه با پیام همایش پیاده روی اربعین حسینی ابراز داشت: با توجه به حرکت خیل مشتاقان سید الشهدا(ع) در اربعین با پای پیاده به سمت کربلا بایستی از این فرصت طلایی جهت تبلیغ و تبیین تشیع استفاده شود.

وی افزود: مهمترین اتفاق صورت گرفته در این همایش عظیم این است که مسلمانان و حتی غیر مسلمانان با تمامی اختلافات موجود مانند آداب و رسوم، شکل و قیافه، زبان، نژاد و ... تحت ولایت امام حسین (ع) جمع می شوند.

حجت الاسلام بطحائیان ادامه داد: هیچ حکومت و یا دولتی نمی تواند این جمعیت عظیم را در کنار هم گرد آورد، چرا که فقط عشق به امام حسین (ع)است که بصورت خودجوش باعث این واقعه شده است.

وی تصریح کرد: این که مشتاقان زیارت اباعبدالله(ع)، در مسیر های مختلف با داشتن یک هدف راه می پیمایند  و به یک مقصد مشترک که همانا رسیدن به کربلا است، می رسند، نشان دهنده ماندگاری عاشورای حسینی است.

استاد حوزه علمیه همدان با بیان این که در جریان ظهور حضرت مهدی(عج)، ایشان خود را با انتساب به امام حسین(ع)معرفی می فرمایند، گفت: یکی از اقدامات قبل از ظهور معرفی امام حسین (ع)به همه دنیا است، لذا شیعیان اگر می خواهند زمینه ساز ظهور منجی باشند باید با شور و شعور سیدالشهدا(ع) را بیش از پیش شناخته و به دیگران نیز معرفی کنند.

وی در پایان با اشاره به فرصت طلبی دشمن از این همایش میلیونی در جهت اختلاف افکنی و بروز تفرقه بین شیعه و سنی، گفت: مسلمانان با آگاهی و بصیرت و احترام به عقاید دیگر مسلمانان نگذارند دشمن به مقاصد شوم خود برسد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha