شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید رحیم توکل

حوزه/ نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: قلب مومن در صورت امانتداری عرش الهی می گردد که نشانه اش استجابت دعاست .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران ، حجت الاسلام والمسلمین توکل نماینده مجلس خبرگان رهبری در نشستی با موضوع" موقفات صراط" در مدرسه علمیه خواهران عصمتیه بابل با استناد بر آیات و روایات گفت: امانت موضوعی است که در یکی از ایستگاه های صراط از آن سوال می شود .

وی افزود: بنده هر آنچه دارد و خواهد داشت از فیض و عنایت الهی است و تمام این امور اعم از توان علمی، دانش، آبرو چون از جانب اوست، امانت می باشد و وظیفه بنده آن است در قلب، که حریم و امانت الهی است و نیز سایر اعضا و جوارح ، غیر را،  راه ندهد که اگر چنین کند حق بندگی را به جا آورده است.

این استاد اخلاق حوزه در ادامه گفت: قلب مومن در صورت امانتداری عرش الهی می گردد که نشانه اش استجابت دعاست .

حجت الاسلام و المسلمین توکل تصریح کرد:  جزای خیانت انسان به امانات الهی، مهر بر دل زدن است؛ چنانچه قرآن می فرماید "ختم الله علی قلوبهم  " که در این صورت خسران همیشگی دامنگیر انسان می گردد.

وی با بیان روایتی از حضرت علی (ع) که نماز را امانت الهی دانست خاطر نشان کرد: نماز، زکات ، روزه و حجاب  و قرآن که بیانگر دین است امانت هستند؛ همچنین  امام زمان (عج) امانت است چون شریک قرآن می باشد و مراجع امانت اند چون نماینده حضرت می باشند و شهدا امانت اند که برای حفظ دین ، جهاد نمودند.

انتهای پیام313/48

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha