جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حسن ترابی - بروجرد

حوزه / امام جمعه بروجرد گفت:فرهنگ آموزگار،کتاب و کلاس ندارد بلکه باید در متن زندگی با عمل نهادینه شود تا بصورت باور و اعتقاد در زندگی اجتماعی افراد درآید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان؛حجت الاسلام والمسلمین حسن ترابی امروز در شورای فرهنگ عمومی شهرستان ،با اشاره به اینکه باید با فراهم نمودن بستر لازم برای تحقق اهداف شعار حرکت نماییم افزود:مسئولان نیز باید با فراهم ساختن این فرهنگ سازی در جامعه برای تحقق اقتصاد مقاومتی ،اقدام و عمل تلاش نمایند.

وی با اشاره به اینکه ریشه بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی به عدم فرهنگ سازی مناسب در ابعاد زندگی برمی گردد تصریح کرد:باید با آگاهی بخشی و فرهنگ سازی در کاهش اقلام مصرفی،جلوگیری از اسراف و تبذیر ،افزایش وجدان کاری و همچنین رغبت به سمت مصرف تولیدات داخلی گام برداریم.

امام جمعه بروجرد با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات اجتماعی با رفتارهای قهری و حاکمانه حل نمی شود خاطر نشان کرد:باید با فرهنگ سازی ریشه بسیاری از مشکلات جامعه را حل نمود و این مهم تحقق نخواهد یافت مگر آنکه ابعاد فرهنگی در بخش های مختلف زندگی نهادینه شود.

حجت الاسلام ترابی با بیان اینکه فرهنگ اساس توسعه هر جامعه در ابعاد مختلف است یادآور شد:فرهنگ آموزگار،کتاب و کلاس ندارد بلکه باید در متن  زندگی با عمل نهادینه شود تا بصورت باور و اعتقاد در زندگی اجتماعی افراد درآید.

وی در پایان متذکر شد:برای نهادینه کردن فرهنگ در متن جامعه نیازمند عزم ملی و همگانی هستیم و در این زمینه همت والای مروجان دین،فرهنگ و اجتماع نیاز است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha