سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر عندلیبی

حوزه/ تولیت مدرسه امام صادق(ع) داراب اظهار داشت: امروز باید حوزویان و مبلغین مهارت های زندگی ایرانی اسلامی را برای مردم تبیین کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از فارس، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر عندلیبی تولیت مدرسه امام صادق(ع) شهرستان داراب، امروز در جمع همسران و فرزندان طلاب با برگزاری نشست "مهارت های زندگی" اظهار داشت: امروزه در شرایط خاص و زمانی ویژه قرار داریم، انسان خلیفه الله توانسته است مرزهای دانش را در نوردد و بیشترین امکانات را در اختیار بگیرد و همچنان نیز به سرعت پیش می رود تا بهترین و مرفه ترین زندگی را رقم بزند اما با وجود تلاش ها نتایج معکوس شامل حال او شده و اسارت در آسایش مطلق، آرامش را از او سلب کرده و با همه پیشرفت های علمی و امکانات هنوز هم از دردهای او کم نشده است.

تولیت مدرسه امام صادق(ع) داراب گفت: علاوه بر اینکه انسان در زمان گذر از هزاره دوم به هزاره سوم نیاز شدیدی به معنویت و اخلاق دارد که از جمله مهارت های مهم زندگی بوده و چه بسا مکمل و الفبای بسیاری از مهارت های زندگی می باشند.

استاد حوزه فارس گفت: مشکل بشر امروزه مقولات متعددی از جمله ساده زندگی کردن، آرام و شاد زندگی کردن و تشکیل خانواده شاداب و سرشار از عشق و صفا و امید است.

وی اضافه کرد: تغییر خانواده و ساختار زندگی، انسان امروزی را به چالش انداخته و برای اینکه بتواند با این مشکلات زندگی مقابله کند باید به توانمندیها، ابزار ها و شیوه هایی مجهز باشد تا با استفاده از این ابزار، زندگی سالم و بدون استرسی داشته باشد و البته در کنار این ابزار مقوله دین و شناخت عمیق تر کاکردهای آن بالاخص در ابعاد اجتماعی و اقتصادی بسیار اهمیت دارد.

تولیت مدرسه امام صادق(ع) داراب در پایان تاکید کرد: امروزه روحانیون و طلاب با بیان مباحث خانواده ایرانی و سبک زندگی اسلامی در جهت کاهش مشکلات زندگی، لذت از زندگی و معنویت، ازدواج و تربیت صحیح فرزندان قدم بردارند و لذا با برگزاری نشست های هم اندیشی در مساجد و محافل توسط مبلغین اعزامی می توان این مهارت ها را آموزش داد.

انتهای پیام 313/44

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha