جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 399095
۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳
مدرسه علمیه الزهرا(س) یزد

حوزه/ طرح های فرهنگی «پاسخ به شبهات عاشورایی»، «مقرّ کتاب» و «بُرد فرهنگی» در مدرسه علمیه الزهرا(س) یزد اجرا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، به همت امور فرهنگی مدرسه الزهرا(س)، حرکت جهادی پاسخگویی به شبهات با موضوع عاشورا آغاز شد.

به همین منظور اتاق فکری با هدف بررسی نواقص طرح تشکیل شد و اعضای شرکت کننده در این طرح موفق به جمع آوری 13 پاسخ به سیزده شبهه عاشورایی شدند.

این گزارش می افزاید: طلاب به مطالعه مجموعه  ده جلدی کتاب" سلوک عاشورایی" پرداختند و قرار است پاسخ های کامل و خلاصه و دسته بندی شده را به شکل بروشوری تهیه و تنظیم و در محیط های آموزشی و مدارس در بین جوانان و نوجوانان توزیع کنند.

*آغاز مجدد طرح"مقر کتاب"

طرح مقرّ کتاب برای دومین بار با استقبال طلاب مواجه شد و نشست توجیهی این طرح با حضور سه نماینده از هر پایه تحصیلی برگزار شد.

خانم بیکی، مسئول اجرای این طرح به اهمیت مطالعه در جامعه پرداخت و افزود:  میزان مطالعات مفید کاهش یافته و متأسفانه زمان استفاده از فضای مجازی افزایش یافته است.

وی هدف از اجرای این طرح را علاقه مند کردن طلاب به مطالعه مفید بیان کرد و گفت: همانگونه که جسم و بدن انسان برای رشد به تغذیه مناسب، سالم و مفید و به به اندازه نیازمند است؛ روح نیز برای رشد و سلامت به تغذیه سالم و به اندازه نیاز دارد  که بهترین غذای روح، کتاب است.

*اجرای طرح بردهای فرهنگی و اخلاقی ویزه طلاب مقطع سیکل

طرح فرهنگی "نصب برد" با موضوعات فرهنگی در مدرسه علمیه الزهرا(س) بین سه کلاس مقطع سیکل آغاز شد و طلاب پایه اول پیرامون موضوع قرآن (خواص سوره ها، شعر و اهمیت قرآن ) و طلاب پایه دوم با موضوع نماز (احادیثی در مورد اهمیت نماز  و داستان در مورد نماز) را در معرض دید دیگر طلاب قرار دادند.

برپایه این گزارش، طلاب پایه سوم موضوع زنان عاشورایی (ویژگی زنان عاشورایی (عزت نفس،حجاب،بنده خدا) و مشخصات و زندگینامه بعضی از زنان(حضرت زینب(س)، حضرت سکینه(س)، مادر وهب و...)  را تهیه و نصب کردند.

این گزارش می افزاید: برد دیگری با موضوع اخلاقی توسط طلاب پایه دوم مقطع سیکل به صورت هفتگی تهیه می شود که موضوع گمنام بودن  با تأسی از حضرت زهرا(س) و نیز مطالب مرتبط اخلاقی در معرض مطالعه طلاب قرار می گیرد.

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha