جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دکتر غفوری

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه یزد، در مدرسه علمیه الزهرا(س) یزد گفت: اولین درسی که خداوند به حضرت آدم(ع) می آموزد، بحث دشمن شناسی است و ما به عنوان یک مسلمان، باید دشمنان خود را شناخته و در مقابل آن‌‌ها سر سازش فرود نیاوریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد؛ دکتر اکبر غفوری، عضو هیئت علمی دانشکده علوم سیاسی دانشگاه یزد در نشست راهبردهای مقابله با استکبار، مدرسه علمیه الزهرا(س) یزد هدف از برگزاری این نشست را پی بردن به وظایف در برابر دشمنان اسلام به خصوص آمریکا و تبیین فرمایشات رهبر معظم انقلاب در این مورد برشمرد.

وی با استناد به آیه 36 سوره بقره تصریح کرد: اولین درسی که خداوند به حضرت آدم(ع) می آموزد، بحث دشمن شناسی است و ما به عنوان یک مسلمان، باید دشمنان خود را شناخته و در مقابل آن‌‌ها سر سازش فرود نیاوریم.

این استاد دانشگاه بیان کرد: از آفات یک تصمیم گیری راهبردی،  نشناختن حریف، نشناختن خود، برخورد سلیقه ای، برخورد احساسی، فریب خوردن، ترسیدن، اعمال حبّ و بغض های فردی و ترجیح منافع فردی و گروهی بر منافع ملت برشمرد.

وی با اشاره به آیه ۱۲۰ سوره بقره «وَ لَنْ تَرْضي‏ عَنْکَ الْيَهُودُ وَ لاَ النَّصاري‏ حَتَّي تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ/ یهود و نصاری از شما راضی نمی شوند تا اینکه از آیین آن‌ها پیروی کنید»، خواسته آمریکا را تبعیت و نوکری در برابر آن‌ها دانست.

 غفوری در پایان با اشاره به فرموده امام خمینی(ره) که آمریکا را ام الفساد و شیطان بزرگ دانسته اند، گفت:  تاریخ نیز حکایتگر این موضوع بوده است.

 

انتهای پیام /313/47 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha