جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شیخ علی سلمان

حوزه/ سازمان حقوق بشر و دموکراسی بحرین در آلمان اعلام کرد: تمامی اتهاماتی که مقامات بحرین علیه شیخ علی سلمان وارد کرده اند دروغ و باطل است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، سازمان حقوق بشر و دموکراسی بحرین در آلمان اعلام کرد: تمامی اتهاماتی که مقامات بحرین علیه شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت منحل شده وفاق ملی بحرین وارد کرده اند، دروغ و باطل است و هدف از این اتهامات، تحقق منافع سیاسی نظام حاکم و برای سرکوب کردن ندای انقلاب و جمعیت ها و احزاب خواستار تغییر دموکراتیک در بحرین است.

این سازمان در بیانیه خود تاکید کرد: بازداشت شیخ سلمان در واقع نشانگر سیر قهقرایی حقوق بشر و تثبیت و تحکیم استبداد و به معنی نادیده گرفتن حق افراد جامعه در تعیین سرنوشت سیاسی خود و به رسمیت نشناختن ملت به عنوان منبع و تعیین کننده مقامات و مسئولان حکومتی است.

* تمام محاکمه ها صوری و ساختگی و از عدالت و انصاف خالی است

این سازمان حقوقی اشاره کرد: شیخ سلمان از 28 ماه دسامبر سال 2014 به اتهام آزادی بیان و عقیده که تمامی منشورهای بین المللی و به ویژه رسانه جهانی حقوق بشر برای آن تضمین داده است، بازداشت شده است. تمامی محاکمه هایی که مقامات بحرینی برگزار کرده اند، صوری و ساختگی است و از عدالت و انصاف خالی است. این چیزی است که وکیل مدافع شیخ سلمان بر آن تاکید داشته است.

سازمان حقوق بشر و دموکراسی بحرین در آلمان همچنین از سازمان های بین المللی فعال در زمینه حقوق بشر خواست تلاش کنند تا شیخ علی سلمان هرچه زودتر و بدون هیچ گونه قید و شرطی آزاد شود و حکم صادر شده در حق وی ملغی شود، همچنین شورای حقوق بشر برای اعمال فشار به مقامات بحرینی در جهت احترام به حقوق بشر و آزادی بازداشت شدگان آزادی بیان گام های بسیار جدی بردارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha