پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
عباس حسینی پور - معاون آموزش حوزه یزد

حوزه / معاون حوزه علمیه یزد در واکنش به برگزاری برنامه ضد ارزشی در استان گفت: دستگاه های نظارتی استان موظف به پیگیری و جلوگیری از اجرای چنین برنامه هایی هستند.

حجت الاسلام سید عباس حسینی پور، معاون آموزش حوزه علمیه استان یزد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد؛ به بیان روایتی از امامان معصوم در خصوص احوالات شیعیان در زمان شادی و غم اهل بیت(ع) پرداخت و گفت: دو ماه محرم و صفر ، ماه غم و اندوه اهل بیت(ع) است و شیعیان برای این ایام احترام ویژه ای قائل هستند. امام صادق علیه السلام در این باره می فرماید: «شیعتنا جزء منا خلقوا من فضل طینتنا یسوؤهم ما یسؤنا و یسرّهم ما یسرّنا / شیعیان ما پاره اى از وجود ما هستند و از زیادى گل ما آفریده شده اند؛ آن چه که ما را بدحال یا خوش حال مى سازد، آنان را بدحال و خوش حال مى گرداند».

وی خاطر نشان کرد: اگر دقت کنیم خواهیم دید زمانی که یکی از والدین یا اقوام نزدیک انسان فوت می کند او تا 40روز حرمت نگه می دارد و بسیاری از امور مباح را هم انجام نمی دهد چه برسد به امور حرام ، پس چه می شود که برخی امور از اول تا سیزدهم ماه محرم تعطیل می شود و تازه که شروع غم و اندوه و اسارت و تازیانه خوردن اهل بیت علیهم السلام است عده ای حرمت شکنی می کنند و برنامه های خلاف شرع را انجام می دهند. امیر المومنین(ع)می فرمایند: «شیعتنا المتباذلون فی ولایتنا / شیعیان ما کسانی هستند که در راه ولایت ما از خود بذل و بخشش نشان می دهند».مصادیق بذل در راه اهل بیت متفاوت است یکی با مال یکی با جان بذل می کند و یکی از مصادیق بذل در راه اهل بیت(ع)احترام به ایام غم و اندوه آل الله است.

معاون حوزه علمیه یزد به حکم این حرمت شکنی اشاره کرد و گفت: برگزاری چنین مراسم ها و محافلی در ماه صفر ماه اسارت اهل بیت(ع) و در آستانه شهادت دختر 3ساله امام حسین علیهم السلام حضرت رقیه (س) آن هم در حسینیه ایران هتک حرمت به ماه غم و اندوه آل الله بوده و دستگاه های نظارتی استان موظف به پیگیری و جلوگیری از اجرای چنین برنامه هایی هستند.

حجت الاسلام حسینی پور در پایان خاطر نشان کرد: روحانیون و طلاب حوزه های علمیه استان مثل همیشه به علما دارالعباده اقتدا کرده و هر تصمیمی که بزرگان حوزه علمیه استان در این رابطه داشته باشند عمل خواهند کرد.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha