جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام صفدر محمدی مدیر حوزه آذربایجان غربی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی با تاکید بر ضرورت هجرت طلاب و روحانیون پس از تحصیل در قم، گفت: آذربایجان غربی به نسبت جمعیت با کمبود طلبه و روحانی مواجه است .

حجت الاسلام والمسلمین صفدر محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در ارومیه، با اشاره به اینکه استان آذربایجان غربی به نسبت جمعیت با کمبود طلبه و روحانی مواجه است، اظهار داشت: باتوجه به شرایط موجود بایستی مبلغان موجود را در تمامی نقاط استان مدیریت کرد.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی با اشاره به لزوم تربیت مبلغان توانمند، افزود: هم اکنون در معاونت تبلیغ، طلبه های معمم در حدود 90 نفر در قالب طرح هجرت به کل روستاهای استان اعزام می شوند.

وی با اشاره به اینکه حوزه های علمیه به صورت مردمی اداره شده و از ردیف بودجه دولتی برخوردار نیستند، بیان داشت: حوزه های علمیه با مشکلات مالی بسیاری دست به گریبان بوده و مردم باید نیت موقوفات خود را به سمت حوزه ها برده تا بخشی از مشکلات آنها حل شود.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی افزود: هم اکنون حوزه علمیه استان درصدد است تا در آینده ای نزدیک با تدبیر امام جمعه ارومیه، زمینه حضور مجتهدان و عالمان بزرگ ساکن در قم را در استان فراهم کند تا طلاب و روحانیان آذربایجان غربی بتوانند از انفاس قدسیه و علم آنها بهره ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی خاطرنشان کرد: هم اکنون یک هزار و 250 نفر طلبه در 13 مدرسه علمیه استان آذربایجان غربی مشغول تحصیل هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha