جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بصیرت

حوزه/ با توجه به این که روحانیون طلایه داران عرصه دین و بصیرت سیاسی هستند، لذا برای این که در تاریخ ماندگار بمانند باید قلم و قدم و سرمایه آنها همانند امام حسین(ع) تنها برای خدا و اقامه دین مبین اسلام باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام غلامی، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا مازندران، در نشست بصیرتی طلاب مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) جویبار بیان کرد: عاملی که منجر به شهادت سیدالشهدا(ع) در صحنه کربلا شد، عدم بصیرت مردم آن زمان بود. در حقیقت امام حسین (ع) به دست کسانی به شهادت رسید که اهل مسجد و محراب بودند.

وی با تحلیل اوضاع سیاسی و اجتماعی زمان امام حسین(ع) و کارشکنی های دستگاه بنی امیه، افزود: دستگاه حکومتی بنی امیه چنان سم پاشی فکری بین مردم کرده و آن قدر اختلاف و تفرقه بین قبایل افکنده بودند که راه تفکر و رسیدن به بصیرت را تنگ کردند تا جایی که دشمنان رسول الله (ص) همه کاره دنیای اسلام شدند .

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا مازندران با اشاره به ویژگی های مردم آن زمان و نداشتن علم و بصیرت نسبت به مسایل روزشان، گفت: دستگاه فاسد حکومتی بنی امیه، با مال و ثروت و ارعاب و تطمیع جامعه را به جایی سوق دادند که چهره حق و حقیقت را با تار نمای باطل پوشانده و مردم را بی تفاوت در امر دین بار آوردند به گو نه ای کخ نتیجه این بی تفاوتیها و سکوت کردنها، سبب واقعه عاشورا شد.

غلامی در پایان با اشاره به هدف مقدس سید الشهداء از قیام کربلا، خاطر نشان کرد: با توجه به این که روحانیون طلایه داران عرصه دین و بصیرت سیاسی هستند، لذا برای این که در تاریخ ماندگار بمانند باید قلم و قدم و سرمایه آنها همانند امام حسین(ع) تنها برای خدا و اقامه دین مبین اسلام باشد.

انتهای پیام 313/48

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha