شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دکتر نخعی آموزش پرورش سیستان

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با ارائه آماري از رفتار و عملکرد دانش آموزان ، وضعيت امروز تعليم و تربيت را نامطلوب خواند.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از مشهد، دکتر نخعی صبح امروز در دهمین نشست آموزشی-ترویجی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش که در سالن همایش های حرم مطهر امام علی بن موسی الرضا(ع) برگزار شد، وضعيت امروز تعليم و تربيت را مطلوب ندانست و ابراز كرد: بر اساس نظر سنجي انجام شده در ميان دانش آموزان زاهدان، متاسفانه 11 درصد از پرسش شوندگان، تجربه مصرف یکی از موادهای مخدر را داشته و با کمال تأسف در کنار این پاسخ ها، قریب به 7 درصد مصرف الکل را اظهار داشته اند.

وي تصریح کرد: آرامش نداشتن 46 درصد از دانش آموزان در مدرسه، تفکر به خودکشی در میان 27 درصد و اقدام یک چهارم از آنان به خودکشی، سستي در انجام فريضه نماز با درصد 76 و ... بخشی از آمارهای به دست آمده می باشد.

نايب رئیس کمیته همکاری حوزه و آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان افزود: به طور قطع اگر در هر گوشه ای از کشور این نظرسنجی ها انجام شود، به این مدل از آمارها خواهیم رسید.

 نخعی در ادامه بابيان اينكه امروز نیازمند طلاب عاشق فعالیت با کودک و نوجوان در مدارس آموزش و پرورش هستیم زيرا اين امر بسیار تأثیرگذار است، اظهار كرد: برای درمان مشکلات موجود در سطح استان سیستان و بلوچستان، از حوزه علمیه برادران و خواهران استمداد كرديم كه كارهاي های مناسبی نیز برنامه ريزي شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با اشاره به فعاليت برخي شبكه هاي ماهواره اي در مسائل مذهبي شيعه و سني، تصریح کرد: امروز هجمه های بسیاری از سوی دشمنان متوجه دانش آموزان است که در همين رابطه به حضور روحانیون مطلع و اثرگذار در مدارس نياز است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha