شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 امام حسین (ع)

حوزه/ مجالس بزرگداشت اهل بیت(علیهم السلام) به خصوص سوگواری بر ابا عبدالله جایگاه والایی در فرهنگ شیعی و فرهنگ سازی دینی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام حیدریان استاد حوزه خواهران مازندران در نشستی با موضوع "تعظیم شعائر الهی" در مدرسه عصمتیه بابل بیان کرد:  از جمله مصادیق شعائر الهی طبق  آیه32سوره ، حیا و عفت، انتخاب نام مناسب برای فرزندان، اقامه و تعظیم مجالس اهل بیت(علیهم السلام) می باشد.

وی افزود: مجالس بزرگداشت اهل بیت(علیهم السلام) به خصوص سوگواری بر ابا عبدالله  جایگاه والایی در فرهنگ شیعی  و فرهنگ سازی دینی دارد.

این استاد حوزه مازندران ادامه داد:  برپایی مجالس مصائب سید الشهدا(ع) از  شعائر بزرگ الهی است و ائمه اطهار(علیهم السلام) و بزرگان دین بر آن  اهتمام داشته و دیگران را  بر اقامه آن سفارش نموده اند.

وی تاکید کرد:  با توجه به این که بزرگداشت شعائر الهی نشانه تقوای قلب است؛ لذا جسم ها محکوم قلب ها می باشند.

حجت الاسلام حیدریان در پایان خاطر نشان کرد: تسلیم روح در برابر ولی خدا یکی دیگر از مصادیق شعائر الهی است که منجر به نصرت و همراهیِ ولی زمان می شود؛ چنانچه در جریان کربلا تمام یاران امام حسین (ع) به واسطه همین روح مطیع تا پای جان در رکاب حضرت ماندند و لحظه ای هم در هدف و تصمیم حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام تردید نکردند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha