جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بانوان طلبه

حوزه/ به همت معاونت فرهنگی مدرسه علمیه خواهران حضرت نرگس(س) شهرستان جهرم، نشست بررسی عوامل تقویت انگیزه در طلاب و حوزویان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از فارس، نشست بررسی عوامل تقویت انگیزه در برنامه های تحصیلی طلاب مدارس علمیه مدرسه علمیه خواهران حضرت نرگس(س) شهرستان جهرم با سخنرانی حجت الاسلام مقدسیان از اساتید اخلاق حوزه جهرم در این مدرسه برگزار شد.

حجت الاسلام مقدسیان در این نشست ضمن اشاره به آیات قرآن مبنی بر ضرر و زیان انسان گفت: خداوند در قرآن کریم قسم یاد کرده است که همگی انسان ها دچار خسران و زیان هستند مگر کسانی که ایمان بیاورند. پس ایمان و عمل صالح مانع ضرر و زیان آدمی است که عنصر اصلی ایمان نیز، علم و شناخت است.

وی افزود: تحصیل علوم حوزوی، یکی از راه­های  دستیابی به همین علم و شناخت مبانی ایمان است که مانع از ضرر و زیانی می­شود که خداوند در قرآن کریم از آن یاد کرده است.

استاد حوزه علمیه جهرم در ادامه بیان کرد: در نظر گرفتن این ارزش تحصیل علوم حوزوی، موجب تقویت انگیزه طلاب شده و آن­ها را در مسیر تهذیب نفس خود و در مرحله بعد، ارشاد و راهنمایی مردم یاری می­کند.

حجت الاسلام مقدسیان اظهار داشت: اگر طلاب و محصلین حوزه علاقه و انگیزه کافی را داشته باشند و هر روز قدم‌های مصمم‌تری را برای رسیدن به اهداف عالی خود بردارند قطعا به نتیجه خوبی دست پیدا می کنند.

بر پایه این خبر، عوامل درونی در تقویت انگیزه اعم از اعتماد به نفس و نترسیدن، سلامت روحی و جسمی و توانایی مدیریت و همچنین عوامل بیرونی در تقویت انگیزه اعم از خانواده، استاد، دوستان و...  توسط حاضرین این نشست مورد تحلیل قرار گرفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha