جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام ابوالحسن میرعمادی - حوزه مازندران

حوزه/ معاون حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمن تلاش دارد با پیشرفت علم و تکنولوژی ایمان و عقاید مردم را سست کند، تصریح کرد: در بین دانش آموزان سؤالات و شبهاتی مطرح است که باید به صورت دقیق شناسایی و عالمانه، مستدل و منطقی به آنها پاسخ کامل و جامع داده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام سید ابوالحسن میرعمادی، معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران عصر روز گذشته در جمع فعالان فرهنگی و مدیران مدارس آموزش و پرورش در ساری با اشاره به این که دشمنان اسلام درصدد هجوم به عقاید و ارزش‌های دینی در اذهان جوانان و جدا کردن آنان از ارزش‌های دینی هستند، تصریح کرد: برگزاری گفتمان‌های دینی فرصت خوبی است تا مسائل مرتبط به قشر دانش آموز را از طریق گفت و گو به آنها انتقال داده شود و آنان از وجود آسیب‌های اجتماعی که آنان را تهدید می‌کند؛ آگاه کرد.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران افزود: مردم برای تحقق حکومت اسلامی و صیانت از اجرای احکام الهی، با اعتقاد محکم و با دستان خالی، هشت سال در مقابل دشمن تا دندان مسلح ایستادند تا اسلام و احکام اسلامی به دست فراموشی سپرده نشود.

وی با اشاره به تلاش دشمنان در ایجاد شبهات دینی در میان مردم به ویژه جوانان گفت: نهادینه کردن فرهنگ نماز مهم ترین راه مقابله با شبهات دینی است.

حجت الاسلام میرعمادی با اشاره به تلاش دشمن در جهت تغییر باورها در نوجوانان و جوانان جامعه اسلامی گفت: تضعیف و بی تفاوت کردن نسل جوان نسبت به اصول و ارزش های اسلامی و انقلابی امروز مهم ترین هدف دشمن است که باید برای مقابله با آن فکری شود.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: در بین دانش آموزان سؤالات و شبهاتی مطرح است که باید به صورت دقیق شناسایی و به شکل علمی، مستدل، منطقی و براساس آموزه های دینی و اسلامی به آنها پاسخ کامل و جامع داده شود.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان این که اثر جبران ناپذیر ماهواره باید برای دانش آموزان و اولیاء تبیین شود، افزود: نقش آموزش و پرورش در برابر هجمه فرهنگی دشمنان انقلاب بسیار مهم است و رسالت معلمان و مربیان پرورشی در خنثی سازی تهاجم فرهنگی و مصونیت بخشیدن دانش آموزان بسیار مهم و بی بدیل است.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر این‌که در زمینه فرهنگی وضعیت موجود وضعیت مطلوب نیست، گفت: باید افق های بهتر ترسیم کرد و با برنامه ریزی و آنالیز درست و همچنین تبیین استراتژی کار فرهنگی را مدیریت کرد.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان این که بسیاری از مشکلات و کمبود ها در حوزه فرهنگی به عدم باورها برمی‌گردد و به همین خاطر اقدامات و کارها به ثمر نمی نشینند، تصریح کرد: متأسفانه علیرغم برنامه ریزی و توطئه افکنی آشکار دشمنان علیه ارزش های دینی جامعه، عده ای در کشور این مسأله کاملاً شفاف را منکر می شوند و بر خلاف آن عمل می کنند.

وی با بیان این که همان طور که مقام معظم رهبری تأکید کردند نفوذ فرهنگی بسیار مهم تر از نفوذ اقتصادی و سیاسی است، خاطرنشان کرد: دشمن با نفوذ فرهنگی پایه و ریشه های مبانی دینی و انقلابی ما را متزلزل و سست می کند.  

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمن تلاش دارد با پیشرفت علم و تکنولوژی ایمان و عقاید مردم را سست کند، تصریح کرد: باید مراقب هجمه های فرهنگی دشمن باشیم و در برابر این هجمه ها منفعلانه عمل نکنیم. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha