جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 درس خارج فقه آیت الله العظمی مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، گفتند: امروز مشاهده می کنیم در انتخابات ریاست جمهوری برخی از کشورها چه خبر است؛ در حالی که هر دو کاندیدا دروغگو، فاسد، آلوده و دارای سوء سابقه هستند، می خواهند سکاندار دنیا هم بشوند؛ وای به حال دنیایی که این گونه افراد بخواهند سکاندار آن باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حضرت آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم،با ابراز تاسف از اینکه جنایات آل سعود همچنان در یمن تداوم دارد، اظهار داشتند: یمن صحنه ای برای امتحان تمام دنیای امروز است؛ یک دولت دیوانه ای بلند شده و 19 ماه است که در حال کشتن انسان های مظلوم است و تخریب می کند و آتش می زند.

ایشان تصریح کردند: متاسفانه دیگران حداقل به جای سکوت، به این دولت دیوانه کمک می کنند؛ اخیرا در یکی از روزنامه های معروف انگلیسی مشاهده کردم که به دولت انگلستان برای فروش سلاح به عربستان سعودی انتقاد کرده است.  

برخی کشور ها با فروش سلاح به آدم کشی کمک می کنند

معظم له افزودند: متاسفانه برخی دولت های دنیا نه تنها ابراز همدردی نمی کنند، بلکه با فروش سلاح به آدم کشی و خونریزی کمک می کنند.

این مرجع تقلید تصریح کردند: در تمدن دنیای مادی، عواطف وجود ندارد و وقتی کسی به مقامی دست پیدا می کند، همه تلاش خود را برای حفظ آن مقام انجام می دهد و توجهی به عاطفه و اخلاق ندارد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اظهار داشتند: امروز مشاهده می کنیم در انتخابات ریاست جمهوری برخی از کشورها چه خبر است؛ در حالی که هر دو کاندیدا دروغگو، فاسد، آلوده و دارای سوء سابقه هستند میخواهند سکاندار دنیا هم بشوند؛ وای به حال دنیایی که این گونه افراد بخواهند سکاندار آن باشند.

شاهد مرگ اخلاق و عواطف انسانی هستیم

ایشان با تاکید بر اینکه در دنیای امروز شاهد مرگ اخلاق و عواطف انسانی هستیم، اظهار داشتند: دین بر لزوم اخلاق مداری تاکید می کند، اما وقتی در دنیا توجهی به دین نباشد، نمی توان انتظار تحقق اخلاق را داشت.

معظم له با بیان اینکه دنیا تا به سمت تعلیمات انبیاء نرود اصلاح نمی شود، گفتند: متاسفانه وقتی به دین بی توجهی می شود، دولت های بی اخلاق و مفسد بر دنیا حاکم می شوند و از یک دولت دیوانه حمایت می کنند.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه خود آل سعود هم نمی داند در یمن به دنبال چه هدفی است، اظهار داشتند: آیا عربستان می خواهد در ویرانه های یمن، فرد دست نشانده خود را حاکم کند؟  

امروز منطق یزیدیان در حال زنده شدن است

این مرجع تقلید با بیان اینکه امروز منطق یزیدیان در حال زنده شدن است، ابراز داشتند: باید منتظر ظهور منجی بشریت باشیم چرا که از این مجامع بین المللی نمیتوان انتظاری داشت.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به حدیثی از نبی مکرم اسلام اظهار داشتند: پیامبراکرم(ص) می فرمایند بشارت بر شما و کسانی دیگر که اگر صادقا «لا اله الا الله» بگویید، اهل بهشت هستید.  

ایشان تصریح کردند: برخی افراد وقتی چنین احادیثی را مشاهده می کنند، خیلی خوشال می شوند و می گویند انسان اگر به هر گناهی هم آلوده باشد با بیان ذکر «لا اله الا الله» اهل بهشت می شود.

معظم له با اشاره به آیات قرآن کریم مبنی بر اینکه افرادی هستند که هوای نفس بت و معبود آنهاست، ابراز داشتند: امروز این بت در دنیا چه می کند و همین بت است که عربستان سعودی به آن چسبیده و با استفاده از دلارهای نفتی خود به جنایت و آدم کشی می پردازد و قوانین خدا و اخلاق را زیر پای می گذارد.

بت شهوت در شبکه های مجازی

این مرجع تقلید افزودند: همچنین فساد، خرابکاری و متلاشی کردن خانواده ها مصداقی از بت شهوت در شبکه های مجازی است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح کردند: همچنین برخی افراد به محض اینکه به مقام و منصبی دست می یابند برای حفظ آن منصب به هر قیمتی دروغ می گویند و تملق می کنند.

ایشان افزودند: امروز شاهد هستیم که برخی افراد برای رسیدن به اهداف سیاسی و غیرسیاسی چه اقداماتی می کنند.

معظم له بر لزوم اصلاح نفس و شکستن بت های درونی تاکید کردند و گفتند: اینکه در حدیث نبوی تاکید شده صادقا «لا الا الله صادقا» بگویید تا اهل بهشت شوید برای کسانی است که بت های درونی و شهوت ها را بشکنند.

این مرجع تقلید بر لزوم توجه به عمر و استفاده از فرصت های زندگی تاکید کردند و افزودند: باید هرچه سریعتر از این فرصت برای شکستن بت های درونی استفاده کنیم.  

انتهای پیام/313/33     

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • اددد IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
    0 0
    درود و رحمت خداوند بر این عالم فرزانه و اگاه ایشان از معدود علمایی هستند که نسبت به مسایل حساس موضع صحیح میگیرند