پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد واعظ موسوی

رئیس انجمن تبلیغ و ارتباطات حوزه علمیه قم ، شفافیت و صداقت را از جمله مهم ترین الزامات رسانه تراز نظام اسلامی برشمرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد واعظ موسوی در گفتگو خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی و حاکمیت نظام جمهوری اسلامی ایران ، به لطف الهی رسانه ها و مخصوصاً رسانه های دیداری و شنیداری ، رشد کمی و کیفی قابل توجهی داشته و به همان نسبت نقش موثری در ارتقای فرهنگ و ارزش های دینی ایفا کرده اند.

وی افزود: بی شک بعد از عنایت الهی این توفیق را مدیون خبرنگاران و تلاش گران عرصه رسانه هستیم که شفافیت و صداقت، درست کاری و امانت داری و نیز اخلاق مداری را همواره چاشنی کار خود کرده اند.

این استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: از این حیث، شعار نمایشگاه مطبوعات امسال نیز که بردارنده دو عنوان "صداقت" و "شفافیت" است برای جامعه مطبوعاتی یک نام گذاری بامسما و ارزشمند است تا اهالی رسانه و به خصوص مطبوعاتی ها بیش از پیش با اعتقاد و باور به این مباحث به انجام رسالت خطیر خویش بپردازند و هیچ گاه از این اصول انسانی و اخلاقی غافل نشوند.

وی اضافه کرد: حقیقتاً صداقت و شفافیت از جمله رموز و شروط توفیق رسانه ی تراز جامعه و نظام اسلامی است که البته متاسفانه گاه مشاهده می شود که برخی از اهالی رسانه و مطبوعات و سایت ها و خبرگزاری ها در کشور تا حدودی نسبت به آن بی توجه یا کم توجه هستند.

وی گفت: اهتمام به صداقت و شفافیت رسانه ای باعث جلب اعتماد و توجه مضاعف مردم به رسانه می شود و این نکته تاکیدی بر هوشمندی و تیزهوشی خاص جامعه ایرانی است که متوجه می شود کدام رسانه واقعاً در این مسیر گام برمی دارد و کدام یک فقط شعار آن را می دهد و در مقام عمل ، پایش لنگ می زند.

حجت الاسلام و المسلمین واعظ موسوی خاطرنشان کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که فعالان رسانه ای، خبرنگاران و روزنامه نگاران خود را متعهد به صداقت و شفافیت بدانند و خدای ناکرده منافع حزبی و جناحی و تعصبات سیاسی باعث نشود که از اخلاق و انصاف و دایره صداقت و شفافیت خارج شوند.

وی ابراز داشت: در حال حاضر هر چند از حیث آماری، رسانه های ما قابل مقایسه با غول های رسانه ای جبهه استکبار نیستند اما بخشی از همین رسانه ها توانسته اند با بیدار کردن وجدان آگاه بشری، محبوبیت خاصی در جهان پیدا کنند و همین مساله نیز زنگ خطر را برای رسانه های دشمن و ضدانقلاب به صدا درآورده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha