جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 399472
۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۶
پیاده روی اربعین

حوزه/ ارزش بزرگداشت مصائب اهل بیت(علیهم السلام) به خصوص سوگواری بر اباعبد الله(ع) و پیاده روی اربعین را تنها به خاطر تاثیر در قبر و قیامت ندانید، بلکه از این امر برای کسب معرفت و رسیدن به کمال استفاده نمائید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام نصرالله زاده، استاد حوزه مازندران در نشست اخلاقی طلاب مدرسه علمیه خواهران عصمتیه بابل بیان کرد: کربلا، عرصه ظهور انسانیتی بود که متوقف بر زن یا مرد بودن نبود، زیرا  همان گونه که امام حسین (ع) به اوج کمال رسیدند، حضرت زینب (س) نیز از طی مراتب کمال محروم نماندند.

وی افزود: ارزش بزرگداشت مصائب اهل بیت(علیهم السلام) به خصوص سوگواری بر اباعبد الله(ع) و پیاده روی اربعین را تنها به خاطر تاثیر در قبر و قیامت ندانید، بلکه از این امر برای کسب معرفت و رسیدن به کمال استفاده نمائید.

استاد حوزه مازندران تصریح کرد: باید سعی شود تا  نماز و روزه و سایر عباداتتان به گو نه ای باشد که انسان را منکرات و بدی ها دور و به سوی اعمال صالح و انسانیت سوق دهد.

وی با اشاره به ویژگی های حضرت عباس(ع)، خاطر نشان کرد: چهار شاخصه ایجابی تسلیم محض خدا بودن، صداقت، وفای به عهد، و ولایت مداری و دو شاخصه سلبی عدم کرنش و خضوع در برابر دشمن و عدم  سستی و ضعف اراده در حضرت عباس(ع)، سبب آن همه رشادت ها و دلاورمردیها در واقعه کربلا گردید.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha