جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان بر تشکیل هر چه زود تر حکومت تاکید کردند و خواستار حل مشکلات و خواسته های ملت شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان این هفته اشاره کردند: دونالد ترامپ به صراحت التزام و حمایت خود را نسبت به صهیونیست ها اعلام کرده بود. البته این به این معنا نیست که کلینتون طرفدار اسرائیل نیست، چرا که وی علاقه اش را به صهیونیست در زمان پست وزارت خارجه نشان داده بود.

آیت الله قبلان؛ امیدواریم که دولت وحدت ملی به زودی تشکیل شود و همه احزاب به آن بپیوندند

آیت الله عبد الامیر قبلان نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در نماز جمعه بیروت گفت: امیدواریم این دوره جدید در تشکیل دولت وحدت ملی که در بردارنده همه احزاب و جناح های سیاسی موفق شود تا این اتحاد یک عیدی برای ملت لبنان در روز عید استقلال باشد.

وی از سیاستمداران خواست تا برای تشکیل دولت همکاری کنند و گفت:‌ ما می خواهیم هیئت وزیران به جایگاه خود برگردد تا بتواند به وظیفه خود در بررسی اختلافات و حل تمام بحران ها عمل کند و مشکلات و موانعی که بر سر راه ملت وجود دارد برطرف سازد.

نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان خاطر نشان کرد: سیاستمداران باید منافع ملی و ملت را بالاتر از هر چیزی بدانند و حکومت جدید باید با اجماع تمام لبنانی ها و مشارکت ملی تشکیل شود تا بتواند در مقابله با چالش ها و توطئه هایی که امنیت و استقرار لبنان را هدف قرار می دهند وارد عمل شود.

شیخ حبلی: انتخاب میشل عون باید سرآغازی برای توافق سیاسی باشد

شیخ صهیب حبلی روحانی اهل سنت و امام جمعه در شهر صیدا هم در خطبه نماز جمعه اشاره کرد: سفر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به لبنان و دیدار هیئتی از سوی بشار اسد رئیس جمهور سوریه با میشل عون، مؤید این امر است که محور مقاومت و مبارزه در امنیت و استقرار لبنان بسیار مورد توجه است.

وی افزود: انتخاب میشل عون در این دوره جدید باید آغازی برای توافق سیاسی باشد. این توافق باید در جهت منافع لبنان و ملت آن، حفظ امنیت و استقرار اقتصادی و اجتماعی انجام گیرد.

شیخ حبلی از همگان خواست تا هوشیاری خود را در اوضاع منطقه ای به دست بیاورند و آگاه باشند به ویژه بعد از پیروزی "ابولهب" بر "حمالة الحطب" در انتخابات آمریکا!؛ چرا که هیچ فرقی بین رؤسای جمهور آمریکا وجود ندارد، چه دونالد ترامپ یا هیلاری کلینتون. فرق آن ها تنها در میزان التزام آن ها به منافع اسرائیل مشخص می شود.

وی تصریح کرد: دونالد ترامپ به صراحت التزام و حمایت خود را نسبت به صهیونیست ها اعلام کرده بود. البته به این معنا نیست که کلینتون طرفدار اسرائیل نیست، چرا که وی علاقه اش را به صهیونیست در زمان پست وزارت خارجه نشان داده بود.

آیت الله نابلسی: دوره جدید باید یک حکومت ملی را تحویل دهد که به مشکلات و خواسته های مردم رسیدگی کند

آیت الله عفیف نابلسی امام جمعه شیعیان در مجتمع الزهراء شهر صیدا هم گفت: در تشکیل دولت وحدت ملی باید از منطق سهمیه خواهی به دور باشیم.

وی تاکید کرد:‌قدرت های سیاسی باید در این سالها به خوبی درک کرده باشند و از سالهای قبل درس گرفته باشند که دوره جدید باید یک دولت ملی را تحویل دهد که به خواسته ها و مشکلات مردم رسیدگی کند و نزدیک ترین فرصت در حل آن ها بکوشد.

سید فضل الله: باید در تشکیل دولت وحدت ملی تسریع شود تا استقرار کشور حاصل شود

سید علی فضل الله در خطبه نماز جمعه اشاره کرد: لبنانی ها همچنان منتظر ولادت یک دولت مستحکم هستند. ملت امیدوارند که این دولت به سرعت تشکیل شود و از تجربه های پیشین عبرت گرفته شود.

وی افزود: دولت جدید باید توازن طائفه ای، مذهبی و سیاسی را برقرار سازد تا استقرار کشور حاصل شود و انتخاب بر اساس صلاحیت ها و پاکی ها و از میان انسان های نمونه باشد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha