پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
نگرانی مسلمانان هلند از افزایش حملات اسلام‌هراسی

حوزه/ آمارها نشان می‌دهند که از ۲۷۹ حمله نژادپرستانه و تبعیض آمیز در هلند، ۲۰۶ مورد علیه مسلمانان این کشور بوده است که این رقم نسبت به ۱۵۰ مورد حمله انجام شده در سال ۲۰۱۳، افزایش قابل توجهی نشان می‌دهد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از jasarat.org، با گسترش حملات اسلام‌هراسی در هلند، جامعه مسلمانان این کشور در ترس و وحشت به سر می‌برند و طبق آمار رسیده از سال 2015 تا کنون بیش از 200 حمله اسلام‌هراسی در این کشور رخ داده است.
کشور هلند که روزی یکی از معتدل‌ترین کشورها محسوب می‌شد، اکنون با رشد نفوذ راست‌گرایان مواجه است. و مسلمانان این کشور مرتبا مورد حمله اسلام‌هراسی واقع شده و هیچ حکم قابل توجهی نیز برای مهاجمان این حملات در نظر گرفته نمی‌شود.
بنیاد تحقیقاتی سیاسی، اقتصادی اجتماعی (ستا) در گزارش سال 2015 خود اعلام کرد که 279 حمله نژادپرستانه در هلند رخ داده‌اند که از این رقم 206 مورد علیه مسلمانان بوده است که این آمار نسبت به رقم 150 در سال 2013 افزایش قابل توجهی نشان می‌دهد.
به علاوه وب‌سایت «دعا مسلمز» نیز که حملات اسلام‌هراسی را ثبت می‌کند گزارش داد که تنها در سال 2015، 39% مساجد در هلند شاهد برخوردهای تبعیض آمیز بوده‌اند، که 68% این مساجد شاهد حمله فیزیکی همانند شکستن شیشه‌ها و دیگر موارد تخریب بوده‌اند.
هرچند 81 درصد این حملات به پلیس گزاش شده‌اند، تنها 51 درصد این موسسات مورد حمایت مجریان قانونی قرار گرفته و پلیس به آن‌ها کمک کرده‌ است.
رادیو هلند نیز پیشتر گزارش داده بود که در سال‌های 2005-2010 ، 117 حمله به مساجد این کشور انجام شده که بیش از هر کشور دیگری بوده است. 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha