پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
پوراکبر - تنکابن

حوزه/ طلاب خواهر به عنوان ادامه دهنده راه زنان کربلا باید برنامه ای منظم داشته تا بتوانید الگوی مناسبی برای زنان جامعه باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام والمسلمين پور اکبر امام جمعه تنکابن در جمع  طلاب مدرسه علمیه خواهران شهید مطهری(ره) تنکابن اظهارداشت: زنان نقش بسیار عظیم و تاثیر گذاری  در واقعه کربلا،  به خصوص در تشویق، همراهی و اعزام مردها به میدان نبرد داشتند، به گونه ای که می بینیم  ام وهب  در واقعه کربلا با آن جانفشانی های بی نظیر به شهادت می رسند.

وی افزود: خطبه های حضرت زینب (س) در کوفه و شام بی نظیر و ماندگار است؛ زیرا دو مطلب مهم مصیبت و شجاعت را هنرمندانه و بسیار زیبا را در کنار هم قرار داد؛ به گونه ای که امام سجاد(علیه السلام) خطاب به حضرت زینب فرمودند که" عمه جان تو دانشمند درس نخوانده اي هستی، که در مقام بیان، علم و خطابه نقش آفرینی نموده اید.

امام جمعه تنکابن در پایان خاطر نشان کرد:  شما طلاب به عنوان ادامه دهنده راه زنان کربلا به خصوص حضرت زینب(س)  باید برنامه ای منظم داشته  و به خوبی درس خواندن را با کار منزل و  انجام رسالت های اجتماعی جمع کنید تا بتوانید الگوی مناسبی برای زنان جامعه باشید.

انتهای پیام313/48

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha