پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مولوی فاروقی

حوزه/ امام جمعه اهل سنت بیرجند گفت: حداقل نتیجه اختلاس آن است که عده ای سرمایه میلیاردی کسب کرده وعده ای نیز به نان شبشان محتاج می شوند.

مولوی فاروغی، امام جمعه اهل سنت شهرستان بیرجند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با تاکید بر ضرورت ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه، اظهار کرد: بدون شک، حوزه های علمیه نقش مهم واساسی در این زمینه دارند.

وی با بیان این که نقش اصلی رهبری و هدایت جامعه، بر عهده علما و طلاب روحانیون است، تصریح کرد: اگر علما و روحانیون نباشند، جامعه به فساد و فحشا کشیده می شود.

مولوی فاروغی با اشاره به این که روزی حلال، نقش مهمی در زندگی فردی و اجتماعی افراد دارد، تصریح کرد: روزی حلال، باعث آسایش وآرامش افراد می گردد.

وی با اشاره به این که خداوند متعال به برکت روزی حلال، بسیاری از بلاها و مصیبت های جامعه را حفظ می کند، خاطرنشان کرد: به دنبال روزی حلال رفتن، از واجبات است که نباید مورد غفلت واقع گردد.

امام جمعه اهل سنت بیرجند با بیان این که ترویج ربا نتیجه ای جز فساد، بی برکتی و گرفتاری نخواهد داشت، به اختلاس هایی که در جامعه اتفاق می افتد، اشاره کرد و افزود: باید به شدت با اختلاس گران برخورد شود تا برای دیگران درس عبرت شود.

امام جمعه اهل سنت بیرجند در ادامه نقش رسانه ها و به ویژه صدا و سیما را در آگاه سازی مردم، بسیار اساسی دانست و عنوان داشت: چنانچه صدا وسیما در خصوص عواقب حرام خواری و تاثیرات مخرب آن در زندگی افراد، به آگاه سازی مردم بپردازد، بسیار می تواند تاثیرگذار و مفید واقع شود.

وی اضافه کرد:علما و روحانیت نیز در بحث آگاه سازی مردم در این زمینه نقش بسیار مهمی باید ایفا کنند و با بصیرت افزایی، تبلیغات و روشنفکری به هدایت افراد بپردازند.

مولوی فاروغی با بیان این که تاثیرات شوم اختلاس و اختلاس گری در جامعه، بر احدی پوشیده نیست، بیان کرد: حداقل نتیجه اختلاس آن است که عده ای سرمایه میلیاردی کسب کرده وعده ای نیز به نان شبشان محتاج می شوند.

وی با بیان این که وجود اختلاس، به هیچ وجه زیبنده ایران اسلامی نیست، اذعان داشت: ضربه زدن به بیت المال و تضییع حقوق دیگران، از جمله موارد مهمی است که به دنبال اختلاس ها در جامعه ایجاد می شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha