جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ مراسم اختتامیه جشنواره علامه حلی استان قم / حجت الاسلام حجامی

حوزه/ دبیر جشنواره علامه حلی استان قم از ارسال ۱۴۷۰ اثر و برگزیده شدن ۵۳ اثر در این جشنواره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام حجامی  عصر امروز در مراسم اختتامیه سومین جشنواره علامه حلی استان قم  که در مدرسه معصومیه برگزار شد، با بیان اینکه امسال 898 پژوهشگر تعداد 1470 اثر به دبیرخانه جشنواره استان قم ارسال کردند، گفت: قبل از اینکه جشنواره در قم به‌صورت استانی برگزار شود مجموع آثار برادران تنها 300 اثر بود ولی یک رشد کمی و کیفی بسیار خوبی در آثار داشته‌ایم.

وی بیان کرد: از تعداد آثار ارسالی به جشنواره علامه حلی قم 1119 اثر از برادران و 351 اثر از خواهران بوده است.

دبیر جشنواره علامه حلی استان قم با بیان اینکه امسال نسبت به سال گذشته رشد کیفی بسیار خوبی در  پایان‌نامه‌های سطح سه داشته‌ایم گفت: در سال گذشته مجموعه پایان‌نامه‌ها حدود 20 اثر بود، ولی امسال تعداد پایان‌نامه‌ها به 117 اثر رسیده بود.

وی ابراز داشت: در جشنواره امسال تعداد 24 پایان‌نامه سطح سه بیش از 80 امتیاز کسب کرده بودن که با توجه به محدودیت‌های جشنواره تنها از 11 پایان‌نامه تجلیل شده است و امیدوارم سال آینده این محدودیت‌ها برداشته شود.

حجت الاسلام حجامی ادامه داد: در پایان‌نامه‌های سطح چهار نیز این محدودیت‌ها مانع شد که از تمامی پایان‌نامه‌های بالای امتیاز 80 تجلیل صورت گیرد و از تعداد 24 پایان‌نامه تنها از 11 پایان‌نامه تجلیل شد.

وی تصریح کرد: حدود 53 نفر در جشنواره امسال برگزیده شده‌اند که 6 نفر خواهر و باقی آنها از برادران هستند.

دبیر جشنواره علامه حلی استان قم گفت: از بین آثار منتخب 6 اثر مربوط به اخلاق و تربیت، 6 اثر مربوط به ادبیات، 8 اثر مربوط به فقه، 1 اثر مربوط به تاریخ اسلام، 3 اثر مربوط به علوم انسانی، 7 اثر مربوط به فقه و حقوق اسلامی، 6 اثر مربوط به فلسفه و منطق، 5 اثر مربوط به کلام، و 6 اثر مربوط به بخش ویژه شایسته تقدیر، برگزیده و قابل تحسین بودند.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha