پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
پرچم «یا حسین»

حوزه/ پرچم ۴۰ متری «یا حسین(ع)» نماد خدمت به زائران اباعبدالله الحسین(ع)، با حضور آیت‌الله موسوی جزایری در نقطه صفر مرزی «شلمچه» برافراشته شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، پرچم ۴۰ متری «یا حسین(ع)»، در آیینی با حضور آیت‌الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، برافراشته شد.

بر اساس این گزارش، پرچم «یا حسین» که نماد خدمت به زائران اباعبدالله الحسین(ع) است، هرساله در آیینی با حضور جمع کثیری از مردم و مسئولان به اهتزاز در می‌آید.

همچنین، آیت‌الله موسوی جزایری در این آیین با اشاره به فلسفه برافراشته شدن بیرق امام حسین(ع) در مرز شلمچه، اظهار داشت: آخرین یاور امام حسین(ع) که در کربلا به شهادت رسید حضرت ابوالفضل(ع) بود و پس از ایشان پرچم امام حسین(ع) بر زمین افتاد و اکنون با این اقدام همه آمده‌اند تا بگویند پرچم اباعبدالله‌(ع) همواره برافراشته است و هیچ‌گاه بر زمین نمی‌افتد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان این‌که اربعین حسینی، یک سنت نبوی است، گفت: سنت اربعین، یک سنت شیعی نیست، بلکه سنتی نبوی و محمدی است و زیارت اربعین از علائم مؤمنان است.

لازم به ذکر است، پرچم ۴۰ متری «یا حسین(ع)» در موقعیت موکب قمر بی هاشم(ع) شهرستان بندر ماهشهر در نقطه صفر مرزی به اهتزاز در آمد و تا سال آینده در آسمان شلمچه بر افراشته خواهد بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha