سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
 کتابخوانی

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که احیای فرهنگ کتابخوانی در جامعه اسلامی یکی از راه های توسعه فرهنگی در یک کشور است، تصریح کرد: با تقویت فرهنگ کتابخوانی می توانیم شاخص های فرهنگی کشور را توسعه دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی، نهضت کتاب و کتابخوانی را مهم ترین عنصر اثر گذار در قبال تهاجم و ناتوی فرهنگی دشمنان دانست و گفت: مهم بودن نهضت کتابخوانی از آنجایی آشکار می شود که هدف دشمنان هویت این مرزبوم را با چاپ و نشر و انتشار کتاب هایی با القای زندگی غربی نشانه می گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که کتاب منشأ همه خوبی‌ها است، ابراز داشت: اگر انسان با کتاب مأنوس باشد اثر مثبت آن در همه زندگی جاری می‌شود.

وی دین مبین اسلام را دین کتاب، اندیشه و تعقل دانست و با بیان این که توجه به کتاب و فرهنگ کتابخوانی در جامعه دینی باید پررنگ تر از دیگر کشورها باشد، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت های موجود در جهت تقویت فرهنگ کتابخوانی در کشور بهره گرفته شود. 

حجت الاسلام شکریان با بیان این که هیچ مکتبی همانند دین مبین اسلام به کتاب و کتابخوانی توجه نکرده، گفت: اسلام کتاب را در دنیا ترویج کرد و امروز کشورهای اروپایی از این تلاش اسلام بهره مند شده اند.

وی با بیان این که نباید اجازه داد روح کتابخوانی در جامعه کمرنگ شود، تصریح کرد: باید از همه ظرفیت های موجود در جهت ترویج بیش از پیش فرهنگ کتابخوانی بهره گرفت.

حجت الاسلام شکریان، معرفی کتاب مفید به افکار عمومی در راستای نیل به سبک زندگی اسلامی و ساختن تمدن اسلامی را امری لازم و ضروری دانست و افزود: دشمنان برای همه ظرفیت های خود را با چاب و نشر کتب ضاله و منحرف و شبهه افکن برای هویت زایی ملت به کار گرفته اند.

وی با اشاره به ظرفیت های رسانه ای غرب در جنگ و ناتوی فرهنگی تصریح کرد: در مقابل آنها جناح مؤمن و باورمند که افق دیدشان رسیدن به تمدن نوین اسلامی به جهاد فرهنگی و علمی می پردازند و کتاب هایی که باعث عمق اندیشه و قوام باورهای و نشر باورهای دینی و ملی است را نشر و تبلیغ می کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران  با بیان این که این گونه افراد و تشکل های فرهیخته و باورمند باید مورد حمایت فرهنگی اجتماعی و دینی و ملی قرار گیرند، خاطر نشان کرد: در این راستا فعالیت های مجمع ناشران انقلاب اسلامی قابل تحسین است.

وی، یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری را احیای فرهنگ کتابخوانی عنوان کرد و گفت: باید فرهنگ مطالعه در جامعه نهادینه شود امروز یکی از آفت هایی که جامعه ما را تهدید می کند رجوع بی حساب و کتاب جوانان به شبکه های اجتماعی است و دریافت اطلاعات سطحی و غیر عمیق از این شبکه ها است و حمایت و توجه به نهضت کتاب و کتابخوانی تا حدی این خطرات را کاهش می دهد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که احیای فرهنگ کتابخوانی در جامعه اسلامی  یکی از راه های توسعه فرهنگی در یک کشور است، تصریح کرد: با تقویت فرهنگ کتابخوانی می توانیم شاخص های فرهنگی در کشور را توسعه دهیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha