چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام اسماعیل روشن تن، معاون تهذیب تبریز

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان شرقی از برگزاری کارگاه تلبس در این حوزه خبرداد.

حجت الاسلام اسماعیل روشن تن، در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به برنامه های معاونت تهذیب حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی اظهارداشت: یکی از برنامه های این معاونت ساماندهی امر تلبس می باشد.

وی با اشاره به لزوم تقویت و ترویج فرهنگ زی طلبگی و آشنایی طلاب با شئونات طلبگی، گفت: کارگاه تلبس با هدف دانش افزایی طلاب در زمینه های بیان و شیوه های احکام، آداب معاشرت، رعایت شئونات طلبگی، مسائل خانوادگی، ارتباط با مخاطب و آشنایی با وظایف طلبه بعد از ملبس شدن برگزار می شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان شرقی با بیان اینکه لباس روحانیت  از جمله نمادهایی است  که می تواند جامعه را به سمت خود جذب نماید، افزود: طلاب برای پوشیدن این لباس باید مراحلی را پشت سر بگذارند تا بتوانند جایگاه آن را حفظ کنند.

وی، شرکت طلاب در این کارگاه برای دریافت مجوز تلبس را ضروری خواند و  گفت: در این کارگاه ها از حضور اساتید  اعزامی از قم و هم چنین اساتید بومی هم استفاده می گردد.

حجت الاسلام روشن تن با اشاره به برگزاری دور جدید کارگاه تلبس در استان خاطرنشان کرد: در همین راستا تاکنون بیش از 80 نفر از طلاب برای شرکت در کارگاه تلبس شرکت ثبت نام کرده اند.

وی با یادآوری اینکه این دوره  بعد از ایام اربعین برگزار خواهد شد؛ ادامه داد: این کارگاه به صورت متمرکز و با حضور طلاب متقاضی سراسر استان به جز طلاب شهرستان مراغه در شهر تبریز برگزار خواهد شد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha