پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام رضا خطیبی

حوزه/ رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان نوشهر با تاکید بر اینکه درس خواندن تنها با عشق میسر است، گفت: علمی سودمند است که با تقوا باشد و علم بدون تقوا نه تنها مفید نبوده، بلکه مضر نیز می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام رضا خطیبی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی  شهرستان نوشهر در جمع طلاب مدرسه علمیه صدیقه طاهره (س) نوشهر بیان داشت: کرامت نفس از صفات انبیاء الهی است که همه ما باید سعی کنیم خود را مقید به این کرامت حتی در خلوت خود نمائیم؛ همچنین  نسبت به کسانی که به ما بدی کرده اند نیز با دلسوزی رفتار کرده  و برایشان دعا نمائیم.

وی با اشاره به اهمیت تحصیل علم  اظهار کرد: درس خواندن تنها با عشق میسر است؛ البته علمی سودمند است که با تقوا باشد، زیرا علم بدون تقوا نه تنها مفید نبوده، بلکه مضر نیز می باشد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نوشهر  تصریح کرد: برای رسیدن به یک تفکر و باور عمیق درونی و همچنین مقابله با کمین های های شیطانی نیاز به واعظ درونی داریم تا محتویات و مطالعه های ما در خود و دیگران اثر کرده و ماندگار شود.

وی در پایان با اشاره به حدیثی از حضرت رسول(ص) خاطر نشان کرد: دو گروه از مردم هستند که روز قیامت  از همه بیشتر حسرت می خورند؛ اول کسانی که در دنیا برای طلب دانش فرصت داشته، ولی به جستجوی آن برنخواسته اند و گروه بعدی افرادی که دانشی داشته،  به دیگری آموخته  و شاگردانشان از آن  دانش بهره مند شده اند؛ اما خود بی بهره مانده اند.

انتهای پیام313/48

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha