شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ورزش بانوان

حوزه / کسی مخالف فعالیت بانوان محترم در چارچوب عرف و شرع در هیچ عرصه ای خصوصا ورزش که باعث نشاط و شادابی جامعه می شود نیست، منتهی نباید اجازه داد به بهانه های مختلف رعایت احکام دینی فراموش شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» مدتی است که در اخبار ورزشی بانوان شبکه سوم سیما ساعت 13:15 تصاویر فوتبال و کاراته و دیگر ورزش های بانوان با پوشش های خاص که مختص فضاهای ورزشی و خود بانوان می باشد، پخش می گردد. در حالی که دیدن حرکات بدن بانوان آن هم با این نوع پوشش ها برای مخاطب تلویزیونی مرد بسیار نامناسب بوده و به فتوای مراجع خلاف شرع می باشد.

متاسفانه شواهد نشان دهنده این است (یا حداقل این شائبه را برای برخی ایجاد کرده است) این اقدام، حساب شده و با برنامه قبلی صورت گرفته است به طوری که شاهد بودیم، طی سالهای اخیر در ابتدا متن خبر بدون هیچ تصویری از بانوان با پخش تصاویری بدون مشکل، توسط مجری قرائت می شد، اما پس از گذشت مدتی شاهد پخش تصاویر ورزش بانوان به صورت محدود بودیم که زیاد برای بیننده تلویزیونی قابل رؤیت نبود. پس از مدتی به صورت کاملا نا محسوس کم کم از میزان تاریکی صفحه به هنگام پخش این تصاویر کاسته شد و بر وضوح تصاویر افزوده گردید تا جایی که  تصاویر کاملا به روشنی و وضوح قابل رویت برای بیننده تلویزیونی شد.

در این مرحله نیز برای اینکه این اقدام غریب و کم سابقه (پخش تصاویر ورزش بانوان به صورت کاملا واضح) حساسیت مراجع، علماء و متدینین را بر نیانگیزاند و برای مخاطب نیز عادی شود، شاهد اقداماتی حساب شده هستیم، مثلا عکس (و نه فیلم) معمولا از نمای دور بود و یا به صورت خیلی گذرا در حد چند ثانیه پخش می شد، اما پس از مدتی همزمان این نما، نزدیک و نزدیک تر شد و تصاویر بیشتری به صورت فیلم پخش گردید و مدت آن هم طولانی شد تا جایی که دیگر هیچ تفاوتی بین نحوه پخش تصاویر ورزشی آقایان و بانوان را شاهد نیستیم!!!

اینجاست باید از مسئولین صدا وسیما پرسید آقایانی که بر کرسی دانشگاه عمومی نشسته اید! آیا این اقدامات به تبلیغ و نشر حجاب بیشتر کمک می کند یا به قبح زدایی از بدحجابی و...!!؟ آیا خوابتان برده است یا خودتان را به خواب زده اید؟ در این جنگ رسانه ای عظیم که از هر سو و تریبون و برنامه ای در خارج و داخل شاهد حمله به دین و ارزش های الهی هستیم و با ظریف ترین و هوشمندانه ترین روشها وتکنیک های جذاب و فریبنده رسانه ای سعی در ارزش زدایی از اخلاقیات و دین در جامعه می شود، شما لطف کنید بر خلاف احکام دین عمل نکنید، تبلیغ و تبیین معارف دین پیشکشتان...!

در پایان یادآوری این نکته لازم است، کسی مخالف فعالیت بانوان محترم در چارچوب عرف و شرع در هیچ عرصه ای خصوصا ورزش که باعث نشاط و شادابی جامعه می شود، نیست منتهی نباید اجازه داد به بهانه های مختلف رعایت احکام دینی فراموش شود..

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha