جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تبلیغ دین

حوزه/ علما و روحانیون رابطه تنگاتنگی با هنرمندان داشته باشند تا آن‌ها هم به سهم خود نقش موثری در تبلیغ فرهنگ قرآنی ایفا کنند.

حجت الاسلام جواد همتی، از کارشناسان حوزوی  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در ارومیه، با اشاره به اهمیت برنامه‌های هنری در تبلیغ فرهنگ قرآنی، اظهار داشت: در تبلیغ فرهنگ قرآنی باید از تمامی ظرفیت‌های موجود استفاده کرد که در این میان ظرفیت هنری از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، این ظرفیت بهترین زبان برای تبلیغ قرآن بوده و می‌توان از آن جهت تفهیم محتوای قرآنی که پاسخگوی تمام نیازهای بشری از آغاز خلقت تا پایان خلقت است، بهره جست.

وی افزود: کشورهای غربی از طریق برنامه‌های هنری برای کشور ما برنامه‌های مختلفی طراحی کرده اند و از این طریق خوراک فکری و فرهنگی ناشایست وشوم را به خورد جوانان ما می‌دهند که ما نیز باید در مقابل این موضوع از ظرفیت هنری برای تبلیغ قرآن استفاده کنیم.

کارشناس آموزش مدرسه امام باقر (ع) شاهین‌دژ ادامه داد: در این راستا می‌توان کسانی که هنرمند هستند را در زمینه تبلیغات قرآنی به کار گرفت و برنامه‌ریزی کرد و آن‌ها را با تفاسیر و معانی قرآنی آشنا کرد و به برنامه‌سازان هنری راهکارهای قرآنی نشان داده شده و اهداف قرآنی که برای نسل کودک تا بزرگسال وجود دارد برای آن‌ها بیان شود تا آن‌ها هم به سهم خود نقش موثری در تبلیغ فرهنگ قرآنی داشته باشند.

وی تصریح کرد: کشور ما از جمله کشورهایی است که قرآن در راس امور آن قرار دارد و هنر نیز یک فعالیتی است که مقام معظم رهبری می فرماید:«هر آنچه که با هنر بیان شود در ذهن‌ها باقی می‌ماند»، باید از کتاب‌هایی که در خصوص قرآن نوشته می‌شوند حمایت شوند و به دنبال این باشیم تا علما و فضلا با اصحاب هنر رابطه برقرار کنند و جوری نباشد که در ذهن‌ها تلقی شود که قرآن باعث محدود شدن افراد می‌شود بلکه قرآن برای همه چیز راه و چاره دارد.

حجت‌الاسلام همتی ضمن اشاره به روند اجرای برنامه‌های قرآنی در شهرستان شاهین‌دژ گفت:در شهرستان شاهین‌دژ نیز طی سال‌های اخیر شورایی به نام شورای گسترش فعالیت‌های قرآنی تشکیل شده و ارگان‌هایی که کار فرهنگی انجام می‌دهند عضو این شورا هستند و هرجا که احساس می شود بودجه یا برنامه خاصی برای تدوین لازم است، شورا تصمیم می‌گیرد .

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha