پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام محمد شمس الدین زاده - امام جمعه بشرویه

حوزه/ حجت الاسلام شمس الدین زاده با اشاره به بحث اختلاس هایی که در جامعه مشهود است، عنوان کرد: اختلاس در واقع همان دزدی از بیت المال است که نامش راعوض کرده اند.

حجت الاسلام محمد شمس الدین زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند با اشاره به نقش پررنگ حوزه های علمیه در ترویج سبک زندگی اسلامی، اظهار کرد: ترویج سیره اهل بیت(ع)، نهادینه سازی توسعه فرهنگ کسب روزی حلال از وظایف روحانیون در عرصه ترویج سبک زندگی اسلامی است.

وی با اشاره به این که سه عامل مسایل ژنتیک، مسایل محیطی و روزی حلال از جمله عواملی هستند که تاثیرگذاری ویژه ای در شخصیت انسان دارد، ابراز داشت: اگر انسان ها در پی کسب روزی حلال بکوشند، قطعا جامعه ای موفق و پیروز خواهیم داشت.

امام جمعه بشرویه، مشکل اشتغال را به عنوان یکی از مشکلات جامعه عنوان کرد و گفت: اگر چه زمینه ایجاد اشتغال در جامعه باید به وسیله حاکمیت ایجاد گردد، ولی نقش خانواده نیز در این زمینه بسیار تاثیرگذار و مهم است که نباید از آن غفلت ورزید.

حجت الاسلام شمس الدین زاده با اشاره به بحث اختلاس هایی که در جامعه مشهود است، عنوان کرد: اختلاس در واقع همان دزدی از بیت المال است که نامش راعوض کرده اند.

وی تصریح کرد: اگرنظارت قوی باشد و اختلاس کنندگان بر اساس قانون مورد مجازات قرار گیرند، برای دیگران درس عبرتی شده و اختلاس و دزدی در جامعه به حداقل ممکن می رسد.

امام جمعه بشرویه، وجود اختلاس در جامعه را، سبب ضربه زدن به اصل نظام اسلامی و متعاقب آن، سبب تضعیف اعتماد مردم دانست و گفت: راز آرامش، امنیت و اعتمادپذیری در جامعه، مجازات اختلاس کنندگان است.

وی با بیان اینکه حقوق های نجومی، یک بستر بسیار بزرگ برای ایجاد اختلاس در جامعه هستند، افزود: جای بسی تاسف است که دستگاه های نظارتی در این خصوص، بسیار ضعیف عمل می نمایند.

حجت الاسلام شمس الدین زاده با اشاره به این که افزایش آمار اختلاس ها در جامعه ای که مزین به نام اسلام است، واقعا نگران کننده می باشد، اظهار داشت:  نظارت دقیق و شفاف سازی جامعه و مردم، بهترین و مهمترین راهی است که می تواند به جلوگیری از این امرمهم کمک کننده باشد.

وی در پایان با اشاره به این که نقش طلاب و روحانیون در امر آگاه سازی مردم در امورات مختلف بر کسی پوشیده نیست، تصریح کرد: طلاب و روحانیون می توانند از طریق منبر و شبکه های اجتماعی فرهنگ اصیل اسلامی را ترویج دهند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha