جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام وعد مرادبیگی مدیر حوزه علمیه ایلام

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان ایلام با اشاره به خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در پنج مدرسه علمیه استان با محوریت مدرسه حضرت ولی عصر(عج) مهران، خواستار حمایت های مسئولان عالی حوزه در این امر مقدس شد.

حجت الاسلام والمسلمین وعد مرادبیگی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، همایش عظیم اربعین را نماد عظمت تشیع خواند و اظهار داشت: اربعین نماد قدرت و عزت جهان اسلام و نشان دهنده وحدت، همدلی و هم زبانی همه ملت هایی است که نسبت به امام حسین (ع) ارادت دارند.

مدیر حوزه علمیه استان ایلام  ادامه داد: پیاده روی اربعین حسینی قدرت اسلام را به رخ جهانیان کشانده و پیروزی قیام امام حسین (ع) بر دنیای ظلم و ستم و کفر را بیان می کند.

پذیرایی و اسکان زائران

وی در ادامه با اشاره به خدمت رسانی حوزه استان ایلام به زائران اربعین، ابراز داشت: حوزه استان از حدود دو ماه قبل برنامه ریزی های لازم برای میزبانی زائران اربعین حسینی را انجام داده و در حال حاضر نیز در پنج مدرسه علمیه مهران، دره شهر، آبدانان، دهلران و سرابله با محوریت مهران، خدمت رسانی خوبی به زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در زمینه های اسکان و پذیرایی انجام می شود.

حوزه مهران در خط مقدم خدمت رسانی به زوار است

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی در ادامه با تقدیر از عملکرد مدیر و دست اندرکاران مدرسه حضرت ولیعصر(عج) مهران، افزود: حوزه مهران علی رغم مشکلات بسیار زیاد، در خط مقدم پذیرایی و اسکان طلاب، روحانیون و خانواده های حوزوی زائر اربعین حسینی است.

مشکل جدی پارکینگ وسائط نقلیه حوزویان

مدیر حوزه علمیه استان ایلام خاطرنشان کرد: در حوزه مهران مشکلاتی از جمله بحث پارکینگ زوار وجود دارد، زیرا زمینی که سال گذشته در اختیار حوزه بود، امسال، مالک زمین درخواست مبلغی در ازای واگذاری موقت آن به منظور پارکینگ واسائط نقلیه طلاب و روحانیون زائر را داشت که متأسفانه علی رغم پیگیری های مکرر، این مبلغ تأمین نشد و مشکل پارکینگ مشکلات زیادی را برای زوار حوزوی ایجاد کرده است.

وی به مسئله اسکان و پذیرایی از زائرین نیز اشاره کرد و ادامه داد: از لحاظ سخت افزاری نیز حوزه علمیه استان با مشکلات فراوانی مواجه است و در رابطه با تأمین اقلام ضروری پذیرایی و اسکان زائران محدودیت هایی وجود دارد. همچنین حوزه مهران به یک وسیله نقلیه جهت جابجایی طلاب و وسایل نیاز دارد.

اقدامات فرهنگی اربعینی

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی همچنین به اقدامات فرهنگی حوزه علمیه استان ایلام نیز اشاره کرد و گفت: برپایی ایستگاه های پرسش و پاسخ، تصحیح نماز و بیان احکام شرعی ومبارزه با شیعه انگلیسی در شهرهای مهران، سرابله، ایوان و ..... توسط روحانیون، تهیه کتابچه معرفی عتبات عالیات، برپایی ایستگاه های صلواتی، اعزام طلاب به موکب ها و مساجد و ... از مهمترین برنامه های فرهنگی است.

حوزه ایلام نیازمند عنایت ویژه آیت الله اعرافی

مدیر حوزه علمیه استان ایلام افزود: امیدواریم در سال آینده با عنایت ویژه آیت الله اعرافی، مدیر محترم حوزه های علمیه کشور، ردیف بودجه خاصی برای میزبانی از زائران اربعین در حوزه ایلام تخصیص یابد، زیرا امسال به دلیل کمبود بودجه بسیاری از کارهای میزبانی زائران از هزینه های شخصی تأمین می شود.

ضرورت ساخت زائرسرا در مهران

وی به مسئله مهم ساخت زائر سرا ویژه حوزویان در شهرستان مهران اشاره کرد و گفت: با توجه به تردد زائران عتبات عالیات از مرز مهران، انتظار می رود مسئولان حوزه، نسبت به ساخت زائر سرا در این منطقه اهتمام ویژه ای داشته باشند و حوزه استان ایلام را در این مسیر یاری کنند.

به یاری حوزه مهران بشتابید

حجت الاسلام والمسلمین مراد بیگی در پایان گفت: از مسئولان حوزه و همچنین مدیریت های استانی حوزه درخواست می شود در راستای خدمت رسانی مطلوب تر به زائران اربعین و همچنین تأمین بسته های فرهنگی، به یاری حوزه ایلام به ویژه مدرسه علمیه حضرت ولیعصر (عج) مهران بشتابند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha