جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نمایشگاه میراث اسلامی در مرکز اسلامی کانادا

حوزه/ شاخه خواهران انجمن دایره اسلامی آمریکای شمالی در انتاریوی کانادا، نمایشگاه میراث اسلامی برگزار کرده و باجه‌هایی درباره تاریخ اسلام، اسلام مدرن و وضعیت زنان در جامعه غرب برپا کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از cbc.ca، زنان مسلمان مرکز اسلامی ویندزور، در انتاریوی کانادا، نمایشگاه میراث اسلامی برگزار کردند. شاخه خواهران انجمن دایره اسلامی آمریکای شمالی در کانادا، نمایشگاهی از میراث اسلامی به هدف آگاه سازی مردم جامعه با اسلام برگزار کردند. این نمایشگاه شامل باجه‌هایی درباره تاریخ اسلام، اسلام مدرن و چگونگی وضعیت زنان در جامعه غرب بود. شرکت کنندگان در این مراسم فرصتی به دست آوردند تا سنت‌های اسلامی از جمله حجاب را تجربه کنند.

زنان مسلمان در این مراسم همچنین به گفتمان و مباحثه با پیروان دیگر ادیان ایستاده و به پرسش‌های آنان درباره اسلام پاسخ دادند.

عالیه عارف، یکی از برگزارکنندگان این نمایشگاه می‌گوید: ما می‌خواستیم بیداری اسلامی در جامعه ایجاد کنیم. اکنون بعضی از مردم بدخواه اسلام هستند و ما می‌خواستیم مردم فرصتی برای آشنایی با مسلمانان یافته و اسلام واقعی را بشناسند.

سیدرا انس یکی از داوطلبان برگزارکننده در این مراسم نیز گفت: روز درهای باز در مراکز اسلامی، حقیقت و ذات مسلمانان را به مردم نشان می‌دهد و به آنان ثابت می‌کند که نباید از تفاوت و اختلاف بترسند، زیرا تفاوت‌‌ها مایه قدرتمند‌تر شدن ما هستند.

انس معتقد است که بهترین راه مبارزه با ترس، ایجاد شناخت میان مردم، ترویج مهربانی و مبارزه با زورگویی است و می‌گوید: امروز ما را مورد حمله قرار می‌دهند و در آینده گروه دیگری در معرض تهاجم قرار خواهد گرفت.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha