شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نشست اتحادیه آفریقا

حوزه/ دومین نشست اتحادیه آفریقا با موضوع گفتگوی فرهنگ ها با مشارکت ۷۰ عضو اتحادیه آفریقا در ابوجا پایتخت نیجریه برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دومین نشست اتحادیه آفریقا با موضوع گفتگوی فرهنگ ها در ابوجا پایتخت نیجریه برگزار شد.

در این نشست نمایندگان مجالس گفتگوی ادیان از کشورهای عضو اتحادیه آفریقا و نمایندگان ادیان و سازمان های جامعه مدنی و علما از جمله نماینده الازهر مصر حضور داشتند.

کمال برقع که به نمایندگی از الازهر در این شست شرکت کرده بود از تحصیل 40 هزار طلبه از 66 کشور آفریقایی و آسیایی در الازهر خبر داد و گفت ما از این طریق در ایجاد ثبات در آفریقا سهیم بوده ایم و بر این باوریم که آموزش و نشر فرهنگ صلح دو کلید رشد و توسعه آفریقا هستند.

لازم به ذکر است در این نشست 70 شرکت کننده از اعضای اتحادیه آفریقا شرکت داشتند و شرکت کنندگان درباره استراتژی ها و چهارچوب لازم برای مشارکت و همکاری میان اتحادیه آفریقا و علما و رهبران دینی و همچنین راه های تقویت همزیستی مسالمت آمیز میان پیروان ادیان و فرهنگ های مختلف، راه های حل اختلافات و از بین بردن خشونت و حمایت از تنوع فرهنگی و دینی در آفریقا بحث و گفتگو کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha