پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
راشد یزدی

حوزه/ یک استاد اخلاق در جمع طلاب مدرسه علمیه معصومیه یزد نقش تأثیرگذار زنان عالمه در تربیت فرزندان و بهبود شرایط جامعه را حائز اهمیت خواند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در یزد؛ «حجت الاسلام والمسلمین کاظم راشد یزدی» در نشستی با عنوان جایگاه علم در اسلام به میزبانی مدرسه علمیه معصومیه یزد اظهار کرد: تمام احکام اسلام بر مبنای وحی یعنی علم مطلق که در آن سهو و خطا وجود ندارد، آمده است پس اسلام دین علم است.

وی فلسفه گناهان کبیره و صغیره را ضرر و مفسده آن برای روح و جسم بشر عنوان کرد و افزود: هرچیزی که در اسلام حرام شده برپایه همین فلسفه است.

این استاد اخلاق حوزه های علمیه یکی از برکات علم را وجود زنان عالمه در جامعه دانست و بیان کرد: زنان عالمه از ارزش بالایی برخوردار هستند؛ چرا که در وهله اول پرورش نسل بر عهده زن است و دوم اینکه زنان در جامعه از تاثیر گزاری بالایی برخوردارند که هر چه باسوادتر باشند در بهبود شرایط جامعه نقش بهتری را می‌توانند ایفا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی گفت: اولین کلمه ای که در اسلام آمده، کلمه «اقرأ »و اولین اسباب زندگی اسلامی قلم است که می توان از قلم و کتاب به عنوان آرم فرهنگی اسلام نام برد.

وی ابراز کرد: همه اساس و موازین این دین مبتنی بر علم صحیح و عقل سلیم است. که هر دو از اسباب مقدس و آلات پربرکت هستند.

این استاد اخلاق با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام (ص) افزود:مسلمانان نباید هرگز قلم را از دست بدهند، چرا که خیری در آن قرار دارد که تا روز قیامت ادامه دارد.

۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha