شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
قرآن

حوزه/ استاد حوزه علمیه مازندران، فرهنگ قرآنی را سد محکمی در برابر فرهنگ منحرف غرب دانست و گفت: در شرایطی که دشمنان همه توان خود را در جهت تضعیف باورهای دینی جوانان ما به کار گرفته اند، ترویج مبانی دینی می تواند مانع از انحراف در جامعه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام مهدی خوبانی، مدیر حوزه علمیه محمدیه قائمشهر امروز در جمع طلاب و فعالان قرآنی این مدرسه علمیه با بیان این که عمل به دستورات الهی، مقدمه‌ای برای رسیدن به عبودیت و خضوع در برابر حق تعالی است، گفت: ترک یک وظیفه شرعی آن‌ هم با علم و آگاهی انسان را از مسیر عبودیت خارج می‌کند.

استاد حوزه علمیه مازندران، فرهنگ قرآنی را سد محکمی در برابر فرهنگ منحرف غرب دانست و خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمنان همه توان خود را در جهت تضعیف باورهای دینی جوانان ما به کار گرفته اند، ترویج مبانی دینی می تواند مانع از انحراف در جامعه شود.

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که همه افتخارات ما در عالم هستی به برکت قرآن است، گفت: تا زمانی که قرآن به قلب پیامبر اکرم(ص) نازل نشده بود، مردم در ضلال مبین به سر می بردند.

مدیر حوزه علمیه قائمشهر با اشاره به این که کلام الهی برای همه بخش های زندگی انسان راه و روشی صحیح و تعالی بخش دارد، خاطرنشان کرد: متأسفانه جامعه امروز از آن مفاهیم و تعالیم سعادت بخش فاصله گرفته است.

استاد حوزه علمیه، راه رسیدن به کمال و تعالی حقیقی را درک عمیق مفاهیم روح بخش قرآنی دانست و افزود: همه آیات و مفاهیم قرآنی همچون چراغی برای یافتن مسیر در دنیای تاریخ امروز است.

مدیر حوزه علمیه قائمشهر با تأکید بر این که قرآن کریم بهترین هدایت کننده سعادت و رستگاری بشر است، افزود: انسان باید تلاش کند تا معارف و تعالیم ارزشمند این کتاب نورانی را در برنامه های زندگی خود قرار دهد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مدارس علمیه مازندران پیشگام در گسترش معارف قرآنی هستند، ادامه داد: خوشبختانه امروز توجه به معارف قرآنی در مدارس علمیه به یک فرهنگ تبدیل شده است.

وی با تأکید بر این که طلاب حوزه علمیه باید حافظ و حامل قرآن باشند، تصریح کرد: توجه به این دو اصل مهم در اهداف طلبگی بسیار حائز اهمیت است.

مدیر حوزه علمیه قائمشهر بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت های موجود در جامعه جهت رشد و گسترش فرهنگ قرآنی تأکید کرد و گفت: در این عرصه طلاب حوزه های علمیه رسالت سنگینی بر عهده دارند.

وی سیره علمی و عملی ائمه اطهار(ع) را بهترین الگو برای جامعه امروز دانست و گفت: طلاب به عنوان سربازان حضرت ولیعصر(عج) باید در آداب و رفتار خود، سیره ائمه معصومین(ع) را در پیش گیرند.

حجت الاسلام خوبانی با تأکید بر این که طلاب باید از امکانات فراهم شده در جهت فراگیری علوم دینی به خوبی بهره گیرند، افزود: امروز نظام اسلامی زمینه رشد و ارتقای دینی جامعه را فراهم کرده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که طلاب حوزه باید قدردان فرصت های به وجود آمده باشند، خاطرنشان کرد: اگر طلاب از کثرت نعمت های الهی فراهم شده ناشکری کنند این تهدیدی برای آنها است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha