سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
 حجت الاسلام محمد حضوری

حوزه/ مدیر مدرسه امام رضا(ع) جهرم تصریح کرد: جامعه اسلامی ما با جامعه بی دین که نباید تفاوتش تنها در احیای شب قدر باشد؛ شب قدری که مرا مسلمان تر نکند فایده ای ندارد و بنابراین ما باید دست همدیگر را بگیریم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از فارس، حجت الاسلام محمد حضوری مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) شهرستان جهرم در مراسم سوگواری ایام ماه صفر که شب گذشته با حضور اساتید، روحانیون و طلاب ، مسئولین و عموم مردم شهرستان جهرم در نمازخانه این مدرسه برگزار شده بود، اظهار داشت: نوع نگاه ما به زندگی در برداشتمان از واژه های کلیدی، و احساسی که نسبت به آن واژه ها داریم بسیار موثر است. نوع نگاه به زندگی است که معلوم می کند شما که از کودکی کار کرده اید، خوشبختید یا به تعبیر خودتان بدبخت هستید.

وی افزود: این که شما از ده سالگی کار کردن را بدبختی دانسته و از آن ناراحتید به نوع نگاهی بر می گردد که به دنیا دارید. ما اگر بخواهیم درباره بدبخت بودن و خوشبخت بودن دیگران قضاوت کنیم، ابتدا باید از آنها سوال کنیم که در طول عمری که از خداگرفته اید، چقدر از آن بنده بوده اید و لذا به همان میزان خوش بخت هستید و وقتی در این حالت هم از دنیا رفتید باید خدا را شکر کنید که خوش بخت از دنیا رفته اید.

استاد حوزه جهرم یادآور شد: امیرالمومنین(ع) در غرر الحکم در این رابطه می فرماید که، کسی خوشبخت نمی شود؛ مگر با طاعت خداوند سبحان و کسی هم بدبخت نمی شود؛ مگر با معصیت الهی.

حجت الاسلام حضوری بیان کرد: مشکل ما آن است که امروزه به خاطر غلبه سبک زندگی مادی گرای غربی، حاشیه ها در زندگی مان متن و متن ها حاشیه شده است.

وی در ادامه گفت: باید این را قبول کنیم، شمال و جنوب رفتن خوب است، اما اصل نیست و لذا باید به این اصل توجه داشته باشیم که هدف آفرینش تفریح نیست، بندگی است.

استاد حوزه علمیه جهرم مطرح کرد: تفریح را هم باید بر ای افزایش توانایی و کمک به بندگی انجام داد. اگر کسی در این دو روزه ی دنیا نتوانست به تفریح برود، از او نمی پرسند چرا تفریح نرفتی، ولی اگر بندگی نکرد او را مواخذه می کنند.

وی اضافه کرد: ما دنیا را جدی گرفته ایم در حالی که خدا آن را بازیچه می داند. ما با آخرت و قیامت تعارف کرده ایم در حالی که خداوند آن را جدی گرفته است.

حضوری خاطرنشان کرد: تفریح اصلی مومن در قیامت است؛ البته باز هم در اینجا تاکید می کنیم که مقصود ما از این حرف ها نفی کردن تفریح نیست. ما میخواهیم بگوییم اگر کسی به جهت شرایط سخت زندگی نتوانست تفریح کند، بدبخت نیست.

مدیر مدرسه امام رضا(ع) جهرم اظهار داشت: در جامعه اسلامی ما کم نیستند مردمی که مشکلات زیاد زندگی شان ریشه در ناشکری دارد. ما در جامعه ی اسلامی زندگی می کنیم و باید به داد خودمان برسیم. جامعه اسلامی ما با جامعه بی دین که نباید تفاوتش تنها در احیای شب قدر باشد، شب قدری که مرا مسلمان تر نکند فایده ای ندارد و بنابراین ما باید دست همدیگر را بگیریم.

حجت الاسلام محمد حضوری گفت: مسئولان باید به فکر فقرای جامعه باشند و در آن تردیدی نیست. مدیران و دولتمردان باید به فکر مردم باشند؛ اما با کدام آیه و روایات می توان ثابت کرد که اگر در دوره ای حکومت اسلامی برپا بود مردم وظیفه ای در برابر فقرا ندارند و تنها این حکومت است که باید برای فقرا فکری کند؟ مگر در زمان حکومت پیامبر خدا(ص) و حضرت علی(ع) به این صورت بود؟

وی در پایان تاکید کرد و گفت: امروزه همه باید دست در دست هم قرار بدهند و با همدلی و همزبانی وارد صحنه شوند تا دیگر شاهد مشکلی نباشیم و تا آنجایی پیش روی کنیم که دیگر نیازمند و فقیری در جامعه اسلامی مشاهده نشود.

 313/44

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha