پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سید علی عماد

حوزه/ رئیس مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه ، تبیین و ترویج فرهنگ مطالعه را از جمله الزامات نخبگی و فرهیختگی جامعه توصیف کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید علی عماد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتاب خوانی ابراز داشت: اگر ما می خواهیم که جامعه مان به سطح مطلوبی از فرهیختگی دست یابد باید نسبت به ترویج کتاب و کتاب خوانی اهتمام بورزیم.

وی با اشاره به دغدغه جدی و همیشگی مقام معظم رهبری نسبت به این موضوع بسیار مهم گفت: به اعقتاد بنده برای این که مطالعه به یک فرهنگ عمومی و فراگیر در جامعه تبدیل شود باید جدای از بحث اطلاع رسانی و فرهنگ سازی، ابتدا نیازهای موثر را بشناسیم و اطلاعات لازم را از منابع و اسناد علمی در اختیار داشته باشیم تا بعد بر اساس آن ها بتوانیم به نیازها و ذائقه مخاطب توجه کنیم.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین با بیان این که تکلیف ما برای توصیه جامعه به کتاب خوانی بسیار کلیدی و حایز اهمیت است، خاطرنشان کرد: ما باید کتاب مناسب را به موقع و به نحو قابل توجه هم معرفی کرده و هم در دسترس مخاطب قرار دهیم، البته شرایط اقتصادی هم برای تهیه کتاب باید فراهم باشد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر وضع اقتصاد کتاب طوری است که در سبد خانوار ما معمولا جای درجه یک ندارد و در این خصوص طبعاً دستگاه های مسئول و حاکمیتی باید ریشه یابی کرده و موانع خرید و مطالعه کتاب را از سر راه بردارند.

حجت الاسلام و المسلمین عماد همچنین بیان داشت: کتاب و کتابخوانی و ترویج آن هم در روایات و هم در سیره بزرگان و بیانات مقام معظم رهبری و مراجع عظام مورد تاکید خاص است و ما باید این مساله را در جامعه برای آحاد مردم به خوبی نهادینه کنیم که کتاب بهترین دوست است و بوستانی است روح نواز که کم ضررترین و پرنفع ترین یاور انسان خواهد بود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha