جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
داوودی

حوزه/ رئیس بسیج طلاب یزد گفت: کشورهای آمریکا و انگلیس با توطئه های شوم، به تقویت شیعه های افراطی پرداختند و با شناسایی و آموزش گروه‌های وهابی و ضد شیعه در عربستان سعودی، داعش و سلفی وتکفیری‌ها را تشکیل دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد؛ «حجت الاسلام مجتبی داوودی»، مسئول بسیج طلاب استان یزد،  ظهر امروز در نشست بصیرتی « ریشه یابی عوامل تفرقه بین مسلمانان» در مدرسه علمیه خواهران معصومیه یزد عنوان کرد: چرا در عصر حاضر که قرن 21 نامیده می‌‌شود و شاهد رشد علمی و فناوری در جهان هستیم و از سویی انسان این زمان خود را فردی متمدن و دارای فرهنگ می‌نامد؛ عده‌ای به بریدن سر انسان‌های دیگر افتخار می‌کنند یا مرتکب اعمال شنیعی مثل جهاد نکاح هستند که در هیچ دینی دیده نمی‌شود؟ یا به عنوان سوگواری برای امام حسین(ع) قمه می‌زنند و به خود آسیب می‌رسانند؟

وی در ادامه هدف اصلی وجود چنین جریان‌هایی را ایجاد تفرقه در بین گروه شیعه و سنی مطرح کرد و به ریشه‌یابی آن‌ها پرداخت.

مسئول بسیج طلاب یزد، انقلاب اسلامی ایران و شخص امام خمینی(ره) را منادی وحدت بین شیعه و سنی در قرن اخیر دانست و مصادیق آن را اعلام روز جهانی قدس و برائت از مشرکین  خواند که به روشنی توسط کشورهای استکباری قابل تحمل نبود و منافع آن‌ها را به خطر می‌انداخت.

حجت الاسلام داوودی تصریح کرد: کشورهای آمریکا و انگلیس با توطئه به تقویت شیعه های افراطی به سرکردگی افرادی مثل یاسر الحبیب پرداختند و شبکه‌های تلویزیونی را در اختیار آنها قرار دادند و از طرفی با شناسایی و آموزش گروه‌های وهابی و ضد شیعه در عربستان سعودی، داعش و سلفی  وتکفیری‌ها را تشکیل دادند.

 وی ادامه داد:  با شروع جریان بیداری اسلامی در کشورهای عربی، این گروههای تکفیری برای از بین بردن جبهه مقاومت به سوریه فرستاد شدند.

رئیس بسیج طلاب یزد یکی دیگر از مصادیق تفرقه در جهان اسلام را ظهور و بروز گروه های افراطی در مذهب تشیع دانست و گفت: این فرد به دلیل مجاز دانستن قمه زنی و حمایت از شیعه های افراطی در این شرایط،عامل دیگری در دامن زدن به تفرقه و مخدوش کردن چهره اسلام ناب به شمار می رود.

وی در پایان از طلاب بسیجی درخواست کرد با  روشنگری درجامعه،  مردم را نسبت به این جریان آگاه سازند.

۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha